| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Akaroloji | BIY 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞULE BARAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞULE BARAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere akarlar hakkında temel bilgilerin verilmesi |
| Dersin İçeriği | akarların sistematikteki yeri. Akarların morfolojisi; kutikula, gnatozoma, idiosoma, bacaklar ve his organları. Akarların anatomisi; sindirim, boşaltım, dolaşım, kas, solunum, sinir ve üreme sistemleri, akarların hayat devri ve akarların yaşam ortamları, akarların davranışları, akar sistematiği. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Akarolojide kullanılan çoğu terimler öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Akarların sistematikteki yeri öğrenilmiş olacak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Akarların morfolojisi öğrenci tarafından bilinecek | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Akarların anatomisi öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Akarların hayat devri, embriyonik gelişmeleri bilinecek | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Akarların davranışları öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Akarlarda beslenme öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Akarlarda üreme şekilleri öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 9 | Akarlarda yaşayış ve yaşam ortamları öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Akarolojide kullanınlan terimler | |
| 2 | Akarların sistematikteki yeri | |
| 3 | Akarların morfolojisi | |
| 4 | Akarların morfolojisi | |
| 5 | Akarların anatomisi | |
| 6 | Akarların anatomisi | |
| 7 | Akarların hayat devri, embiryonik gelişme | |
| 8 | Akarların hayat devri, postembiryonik gelişme | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Akarların davranışları | |
| 11 | Akarlarda üreme şekilleri, | |
| 12 | Akarlarda beslenme | |
| 13 | Akarlarda yaşayış ve yaşam ortamları | |
| 14 | Akar sistematiği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Osman Ecevit. Akarolojiye giriş. Ondokuzmayıs Üniversitesi, 1981. 255 sayfa Salih Doğan, Nusret Ayyıldız Akaroloji Ders Notları |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | ||||||
| 2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | ||||||
| 4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | ||||||
| 5 | Özgün konular belirleyebilme | ||||||
| 6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
| 8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
| 9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Akarolojide kullanılan çoğu terimler öğrenci tarafından bilinecek | ||||||||||||
| 2 | Akarların sistematikteki yeri öğrenilmiş olacak | ||||||||||||
| 3 | Akarların morfolojisi öğrenci tarafından bilinecek | ||||||||||||
| 4 | Akarların anatomisi öğrenci tarafından bilinecek | ||||||||||||
| 5 | Akarların hayat devri, embriyonik gelişmeleri bilinecek | ||||||||||||
| 6 | Akarların davranışları öğrenci tarafından bilinecek | ||||||||||||
| 7 | Akarlarda beslenme öğrenci tarafından bilinecek | ||||||||||||
| 8 | Akarlarda üreme şekilleri öğrenci tarafından bilinecek | ||||||||||||
| 9 | Akarlarda yaşayış ve yaşam ortamları öğrenci tarafından bilinecek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 145 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||