Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Histolojik Preparasyon Teknikleri | BIY 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Dr.Cansu Akbulut |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Histolojik doku takibi, kesit alma, boyama.Rutin histolojik işlemlerin öğrenilmesi. Mikroskopta ipreparat inceleme ve tanıma. |
Dersin İçeriği | Preparasyon yöntemleri, Tespit çözeltileri, Tespit çözeltilerinin özellikleri, Tespit, Dokunun suyunun alınması, Saydamlaştırma ve parafine gömme, Mikrotom, Kesitler ve kesitlerin boyanması, Sitokimyasal ve histokimyasal boyama yöntemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiksasyon-Dokunun yıkanması-Dehidratasyon kavranması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
2 | Saydamlaştırma-Parafine gömme-Kesit hazırlama-Kesitlerin boyanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
3 | Sitokimyasal Boyama yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
4 | Histokimyasal boyama yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
5 | Dondurma yöntemi yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
6 | Vital inceleme yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
7 | Elektron mikroskobi yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
8 | İmmünohistokimyasal yöntemler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
9 | Ara Sınav | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
10 | İmmünoelektron mikroskobu teknikleri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
11 | Genel dokular için boyama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
12 | Bağ doku boyaları | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
13 | Nörolojik boyalar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
14 | Kan-kemik için boyama yöntemleri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
15 | Işık mikroskobunda immunoişaretleme teknikleri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiksasyon-Dokunun yıkanması-Dehidratasyon | |
2 | Saydamlaştırma-Parafine gömme-Kesit hazırlama-Kesitlerin boyanması | |
3 | Sitokimyasal Boyama | |
4 | Histokimyasal boyama | |
5 | Dondurma yöntemi | |
6 | Vital inceleme | |
7 | Elektron mikroskobi yöntemi | |
8 | İmmünohistokimyasal yöntemler | |
9 | İmmünoelektron mikroskobu teknikleri | |
10 | Genel dokular için boyama | |
11 | Bağ doku boyaları | |
12 | Nörolojik boyalar | |
13 | Kan-kemik için boyama yöntemleri | |
14 | Işık mikroskobunda immunoişaretleme teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demir, R. Histolojik Boyama Teknikleri. Palme Yayıncılık. 2001. |
Ders Kaynakları |
1)Ozban N. , Özmutlu Ö. Mikropreparasyon Yöntemleri. İ. Ü. Fen Fakültesi Basımevi, İstanbul, 1991. 3)Hiatt, L.J.; Gartner, L.P. Color Atlas of Histology. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |