| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Su Kalitesi ve Algler Üzerine Etkileri | BIY 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Su kalitesi tayin ve yönetiminde kullanılan temel kavram ve yöntemler ve bu parametrelerin alglerle olan ilişkilerinin öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Su kalitesinin belirlenmesine kullanılan temel fiziksel ve kimyasal parametrelerle ilgili genel bilgiler ve tayin yöntemleri, alglerin önemi, kullanımı ve parametreler ile olan ilişkileri, kirlilik çeşitleri, su kalitesi izlenmesinin esasları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Suyun fiziksel özellikleri (sıcaklık, ışık geçirgenliği, bulanıklık, akıntı ve dalga hareketleri). | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Suyun kimyasal özellikleri (karbondioksit, oksijen, azot, fosfor, hidrojen içeriği ve pHsı). | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Kimyasal oksijen ihtiyacı, biyolojik oksijen ihtiyacı, alkalinite, tampon sistemleri ve ölçüm metotları. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Sertlik ve inorganik temel iyonlar (Ca, Cu, Mg, Fe, v.b.). | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Organik maddeler (humus ve tanenler, proteinler, karbonhidratlar, vitaminler, v.b.). | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Askıda katı madde (AKM) ve Toplam Çözünmüş Madde (TÇM) kavramları ve ölçüm metodları. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 7 | İz elementler (B, Hg, Cd, v.b.). | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Su kalitesinde kullanılan biyolojik parametreler (klorofil ve algal biyokütle). | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 9 | Ara sınav. | Anlatım, | Sınav, |
| 10 | Klorofil, silis, azot ve fosfor tayin yöntemleri. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 11 | Gösterge organizmalar olarak alglerin kullanımı. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 12 | Algler ile tüm parametreler arası ilişkiler. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 13 | Termal kirlenme, bakteriyolojik kirlenme ve kontrol. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 14 | Ötrofikasyon ve kontrol. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 15 | Su kalitesi izlenmesi temel prensipleri ve yöntemleri. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Suyun fiziksel özellikleri (sıcaklık, ışık geçirgenliği, bulanıklık, akıntı ve dalga hareketleri). | |
| 2 | Suyun kimyasal özellikleri (karbondioksit, oksijen, azot, fosfor, hidrojen içeriği ve pHsı). | |
| 3 | Kimyasal oksijen ihtiyacı, biyolojik oksijen ihtiyacı, alkalinite, tampon sistemleri ve ölçüm metotları. | |
| 4 | Sertlik ve inorganik temel iyonlar (Ca, Cu, Mg, Fe, v.b.). | |
| 5 | Organik maddeler (humus ve tanenler, proteinler, karbonhidratlar, vitaminler, v.b.). | |
| 6 | Askıda katı madde (AKM) ve Toplam Çözünmüş Madde (TÇM) kavramları ve ölçüm metodları. | |
| 7 | İz elementler (B, Hg, Cd, v.b.). | |
| 8 | Su kalitesinde kullanılan biyolojik parametreler (klorofil ve algal biyokütle). | |
| 9 | Klorofil, silis, azot ve fosfor tayin yöntemleri. | |
| 10 | Gösterge organizmalar olarak alglerin kullanımı. | |
| 11 | Algler ile tüm parametreler arası ilişkiler. | |
| 12 | Termal kirlenme, bakteriyolojik kirlenme ve kontrol. | |
| 13 | Ötrofikasyon ve kontrol. | |
| 14 | Su kalitesi izlenmesi temel prensipleri ve yöntemleri. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1)Horne, A.J., Goldman, C.R., 1994. Limnology, McGraw-Hill, Newyork. 2)American Water Works Association, 1999. Water Quality and Treatment Handbook. Mcgraw-hill Professional Publishing 1248 pp. 3)Egemen, Ö., Sunlu, U., 2006. Su Kalitesi. E.Ü. Su Ürünleri Fakültesi, Yayın No: 14, İzmir. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | ||||||
| 2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | ||||||
| 4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | ||||||
| 5 | Özgün konular belirleyebilme | ||||||
| 6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
| 8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
| 9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Suyun fiziksel özellikleri (sıcaklık, ışık geçirgenliği, bulanıklık, akıntı ve dalga hareketleri). | ||||||||||||
| 2 | Suyun kimyasal özellikleri (karbondioksit, oksijen, azot, fosfor, hidrojen içeriği ve pHsı). | ||||||||||||
| 3 | Kimyasal oksijen ihtiyacı, biyolojik oksijen ihtiyacı, alkalinite, tampon sistemleri ve ölçüm metotları. | ||||||||||||
| 4 | Sertlik ve inorganik temel iyonlar (Ca, Cu, Mg, Fe, v.b.). | ||||||||||||
| 5 | Organik maddeler (humus ve tanenler, proteinler, karbonhidratlar, vitaminler, v.b.). | ||||||||||||
| 6 | Askıda katı madde (AKM) ve Toplam Çözünmüş Madde (TÇM) kavramları ve ölçüm metodları. | ||||||||||||
| 7 | İz elementler (B, Hg, Cd, v.b.). | ||||||||||||
| 8 | Su kalitesinde kullanılan biyolojik parametreler (klorofil ve algal biyokütle). | ||||||||||||
| 9 | Ara sınav. | ||||||||||||
| 10 | Klorofil, silis, azot ve fosfor tayin yöntemleri. | ||||||||||||
| 11 | Gösterge organizmalar olarak alglerin kullanımı. | ||||||||||||
| 12 | Algler ile tüm parametreler arası ilişkiler. | ||||||||||||
| 13 | Termal kirlenme, bakteriyolojik kirlenme ve kontrol. | ||||||||||||
| 14 | Ötrofikasyon ve kontrol. | ||||||||||||
| 15 | Su kalitesi izlenmesi temel prensipleri ve yöntemleri. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||