| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Planktonik Alg Ekolojisi | BIY 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Planktonik alg topluluklarının yapısı, populasyon dinamikleri ve söz konusu dinamikleri etkileyen ekolojik faktörlerin tanımlanması ve çalışma yöntemlerinin öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Planktonik alg ekolojisinde temel kavramlar; kullanılan son teknikler; planktonik alg toplulukları; yaşamsal süreçleri ve bu süreci etkileyen çevresel faktörler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Planktonik alg ekolojisine giriş (genel kavramlar ve planktonik alg ekolojisinde yeni gelişmeler) | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Planktonik alg ekolojisi ve sistematiğinde kullanılan yeni teknikler ve uygulamaları | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Planktonik alg toplulukları, ekolojisi, önemi ve ekonomik değerleri | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Cyanobacteria ve Chlorophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Bacillariophyta ve Euglenophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Myzozoa (Dinophyta) ve Charophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Cryptophyta ve Heterokontophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Planktonik alglerin kullandıkları besin tuzları | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 9 | Ara sınav | Anlatım, | Sınav, |
| 10 | Planktonik alglerin askıda kalma mekanizmaları | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 11 | Planktonik alglerin mevsimsel değişimleri (süksesyon) | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 12 | Planktonik alglerin yatay ve dikey göç hareketleri | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 13 | Planktonik algler üzerinde zooplanktonun rolü (av-avcılık ilişkisi) | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 14 | Antropojenik faktörlerin planktonik algler üzerine etkisi | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 15 | Arazi uygulaması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Planktonik alg ekolojisine giriş (genel kavramlar ve planktonik alg ekolojisinde yeni gelişmeler) | |
| 2 | Planktonik alg ekolojisi ve sistematiğinde kullanılan yeni teknikler ve uygulamaları | |
| 3 | Planktonik alg toplulukları, ekolojisi, önemi ve ekonomik değerleri | |
| 4 | Cyanobacteria ve Chlorophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | |
| 5 | Bacillariophyta ve Euglenophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | |
| 6 | Myzozoa (Dinophyta) ve Charophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | |
| 7 | Cryptophyta ve Heterokontophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | |
| 8 | Planktonik alglerin kullandıkları besin tuzları | |
| 9 | Planktonik alglerin askıda kalma mekanizmaları | |
| 10 | Planktonik alglerin mevsimsel değişimleri (süksesyon) | |
| 11 | Planktonik alglerin yatay ve dikey göç hareketleri | |
| 12 | Planktonik algler üzerinde zooplanktonun rolü (av-avcılık ilişkisi) | |
| 13 | Antropojenik faktörlerin planktonik algler üzerine etkisi | |
| 14 | Arazi uygulaması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1)Reynolds, C.S. 2006. Ecology of phytoplankton. Cambridge University Pres., 384 pp. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | ||||||
| 2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | ||||||
| 4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | ||||||
| 5 | Özgün konular belirleyebilme | ||||||
| 6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
| 8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
| 9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Planktonik alg ekolojisine giriş (genel kavramlar ve planktonik alg ekolojisinde yeni gelişmeler) | ||||||||||||
| 2 | Planktonik alg ekolojisi ve sistematiğinde kullanılan yeni teknikler ve uygulamaları | ||||||||||||
| 3 | Planktonik alg toplulukları, ekolojisi, önemi ve ekonomik değerleri | ||||||||||||
| 4 | Cyanobacteria ve Chlorophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | ||||||||||||
| 5 | Bacillariophyta ve Euglenophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | ||||||||||||
| 6 | Myzozoa (Dinophyta) ve Charophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | ||||||||||||
| 7 | Cryptophyta ve Heterokontophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | ||||||||||||
| 8 | Planktonik alglerin kullandıkları besin tuzları | ||||||||||||
| 9 | Ara sınav | ||||||||||||
| 10 | Planktonik alglerin askıda kalma mekanizmaları | ||||||||||||
| 11 | Planktonik alglerin mevsimsel değişimleri (süksesyon) | ||||||||||||
| 12 | Planktonik alglerin yatay ve dikey göç hareketleri | ||||||||||||
| 13 | Planktonik algler üzerinde zooplanktonun rolü (av-avcılık ilişkisi) | ||||||||||||
| 14 | Antropojenik faktörlerin planktonik algler üzerine etkisi | ||||||||||||
| 15 | Arazi uygulaması |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||