| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Mikrobiyolojisi | BIY 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Çevre kirliliğe ve atıklarına bağlı olarak çevre mikrobiyolojisinin son yıllarda çok önemli hale gelmesi konunun araştırılmasını gerekli hale getirmiştir. |
| Dersin İçeriği | Mikroorganizmaların beslenme tipleri. Mikroorganizmaların doğada yayılışı ve jenerasyonlarını etkileyen faktörler. Fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler. Toprak, su ve atmosferde mikroorganizmaların dağılımı. Mikroorganizmaların birbirleri ve diğer canlılarla intreksiyonu. Biyokimyasal evreler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikroorganizmaların beslenme tipleri | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Mikroorganizmaların doğada yayılışı | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Mikroorganizmaların generasyonlarını etkileyen faktörler | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Fiziksel faktörler | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Biyolojik faktörler | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Kimyasal faktörler | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Toprakta mikroorganizmaların dağılımı. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Suda mikroorganizmaların dağılımı | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 9 | Ara Sınav | Anlatım, | Sınav, |
| 10 | Atmosferde mikroorganizmaların dağılımı | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 11 | Mikroorganizmaların birbirleri ve diğer canlılarla intreksiyonu | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 12 | Biyokimyasal evreler | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 13 | Biyokimyasal evreler | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 14 | Biyokimyasal evreler | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 15 | Biyokimyasal evreler | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mikroorganizmaların beslenme tipleri | |
| 2 | Mikroorganizmaların doğada yayılışı | |
| 3 | Mikroorganizmaların jenerasyonlarını etkileyen faktörler | |
| 4 | Fiziksel faktörler | |
| 5 | Biyolojik faktörler | |
| 6 | Kimyasal faktörler | |
| 7 | Toprakta mikroorganizmaların dağılımı | |
| 8 | Suda mikroorganizmaların dağılımı | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Atmosferde mikroorganizmaların dağılımı | |
| 11 | Mikroorganizmaların birbirleri ve diğer canlılarla intreksiyonu | |
| 12 | Biyokimyasal evreler | |
| 13 | Biyokimyasal evreler | |
| 14 | Biyokimyasal evreler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çevre Teknolojisi. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | ||||||
| 2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | ||||||
| 4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | ||||||
| 5 | Özgün konular belirleyebilme | ||||||
| 6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
| 8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
| 9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mikroorganizmaların beslenme tipleri | ||||||||||||
| 2 | Mikroorganizmaların doğada yayılışı | ||||||||||||
| 3 | Mikroorganizmaların generasyonlarını etkileyen faktörler | ||||||||||||
| 4 | Fiziksel faktörler | ||||||||||||
| 5 | Biyolojik faktörler | ||||||||||||
| 6 | Kimyasal faktörler | ||||||||||||
| 7 | Toprakta mikroorganizmaların dağılımı. | ||||||||||||
| 8 | Suda mikroorganizmaların dağılımı | ||||||||||||
| 9 | Ara Sınav | ||||||||||||
| 10 | Atmosferde mikroorganizmaların dağılımı | ||||||||||||
| 11 | Mikroorganizmaların birbirleri ve diğer canlılarla intreksiyonu | ||||||||||||
| 12 | Biyokimyasal evreler | ||||||||||||
| 13 | Biyokimyasal evreler | ||||||||||||
| 14 | Biyokimyasal evreler | ||||||||||||
| 15 | Biyokimyasal evreler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||