Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kitab-I Mukaddes Tetkiklerine Giriş FDT 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUAT AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yahudi kutsal kitapları hakkında kapsamlı bilgi edinmek.

Dersin İçeriği

Yahudi kutsal kitapların ortaya çıkışı, kitap sayıları, içerikleri, kime ait oldukları (yazarlık meselesi), mevcut hallerine gelinceye kadar geçirdikleri süreç; modern kitabı mukaddes çalışmalarının konuyla ilgili ortaya koyduğu veriler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yahudi kutsal kitaplarının ortaya çıktığı zaman dilimini tespit eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Kitapların isimleri, içerikleri, kime ait olduklarını hatırlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Kutsal kitap eleştirisinin onlar hakkında ortaya koyduğu verileri tanrı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Modern Ortodoks Yahudilerin Kitab-ı Mukaddese yaklaşımlarını çözümler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Reformist Yahudilerin Kitab-ı Mukaddese yaklaşımlarını çözümler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Kadim ve Modern dönem Hıristiyanların ve Müslümanların Kitab-ı Mukaddese yaklaşımlarını tespit eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yahudi Kutsal kitapları hakkında gelen bilgiler
2 Yahudi kutsal kitaplarının adları
3 Yahudi kutsal kitabının bölümleri ve kitap sayıları
4 Yahudi kutsal kitaplarının dili: İbranice
5 Yahudi kutsal kitaplarının oluşum süreci:Tevrat
6 Tevratın bölümleri
7 Tevratın oluşum süreci (Geleneksel yaklaşım)
8 ara sınav
9 Yahudi kutsal kitabının ikinci bölümü: Ketüvim, onun altında yer verilen kitaplar isimleri ve sayıları; bu kitapların oluşum süreci
10 Bu bölümde yer alan kitapların oluşum süreci
11 Yahudi kutsal kitabının üçüncü kısmı: Nevim, onun altındaki yer alan kitaplar; bu kitapların oluşum süreçleri
12 Kitab-ı mukaddes eleştirisi biliminin, konuyla alakalı verileri
13 Hıristiyanların Yahudi kutsal kitaplarına bakışları
14 Müslümanların Yahudi kutsal kitaplarına bakışları.
Kaynaklar
Ders Notu

Yok

Ders Kaynakları

[1] Ömer Faruk Harman, Yahudi Kutsal Kitapları, basılmamış çalışma, İstanbul 1999.
[2] Baki Adam, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat, Pınar Yayınları, İstanbul.
[3] Mehmet Sakioğlu, Tevratı Kim Yazdı, Ozan Yayıncılık, İstanbul.
[4] Maurice Bucaille, Kitab-ı Mukaddes, Kuran ve Bilim, çev. Suat Yıldırım.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir.
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir.
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir.
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir.
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6