| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Günümüz Dın Psıkolojısı Çalışmaları | FDP 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Günümüz Din Psikolojisi Çalışmaları dersinin; kavram ve problemlerini ve din psikolojisindeki yeni gelişmeleri öğrenciye tanıtmak. |
| Dersin İçeriği | Bu derste başlangıcından günümüze din psikolojisinin bir bilim olarak değeri, gelişimi ve yeni araştırma alanları işlenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Din Psikolojisinin konusunu, yer ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Dersin temel kaynaklarını tasvir eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Din Psikolojisinde belirlenen yeni araştırma alanlarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Dersin diğer dini bilimlerle ilişkilerini derler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Fonksiyonalizm ve din psikolojisi ilişkisini sentezler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Gençlik ve din ilişkisini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Dini tutum ve davranışları şahsında uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Günümüzde din psikolojisi | |
| 2 | Din psikolojisindeki gelişmeler | |
| 3 | Din psikolojisinin diğer disiplinlerle ilişkisi | |
| 4 | Şahsiyet psikolojisi ve din | |
| 5 | Din psikolojisi ve fenomenoloji | |
| 6 | Dini duygu ve düşünce | |
| 7 | Fonksiyonalizm ve din psikolojisi | |
| 8 | Ara sınavı | |
| 9 | Dini fiiller ve dini yaşayış | |
| 10 | Dini tutum ve davranış | |
| 11 | Tasavvuf psikolojisi | |
| 12 | Gençlik ve din | |
| 13 | Dini değişim | |
| 14 | Toplum ve din |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Hökelekli, H.(2002), Gençlik, Din ve Değerler Psikolojisi, Ankara Okulu Yay., Ankara. |
| Ders Kaynakları | [1] Yavuz, K.(1983), Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişmesi, D.İ.B.Yay., Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Din Psikolojisinin konusunu, yer ve önemini kavrar | |||||||||
| 2 | Dersin temel kaynaklarını tasvir eder | |||||||||
| 3 | Din Psikolojisinde belirlenen yeni araştırma alanlarını analiz eder | |||||||||
| 4 | Dersin diğer dini bilimlerle ilişkilerini derler | |||||||||
| 5 | Fonksiyonalizm ve din psikolojisi ilişkisini sentezler | |||||||||
| 6 | Gençlik ve din ilişkisini değerlendirir | |||||||||
| 7 | Dini tutum ve davranışları şahsında uygular |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||