| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yahudilik Tarihi | FDT 550 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR, |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Çağlar boyunca dünyanın çeşitli yerlerinde Yahudilerin tarihinin öğrenimi |
| Dersin İçeriği | Eski çağda Yahudiler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eski çağda Yahudiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Yahudi devleti: Davut ve Süleyman | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Yehuda ve İsrail | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Babil sürgünü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Yunan ve Roam egemenliği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | II. Mabed´in sonu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 7 | Hıristiyan dünyasında Yahudiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 8 | İslam dünyasında Yahudiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hz. Musa ve Yahudiler | |
| 2 | Süleyman devleti ve parçalanması | |
| 3 | Babil sürgünü ve II. Mabet dönemi | |
| 4 | Makkabiler devleti ve II. Mabet döneminin sonu | |
| 5 | Hıristiyan dünyasında Yahudiler: İslam´ın zuhuruna kadar | |
| 6 | İslam dünyasında Yahudiler | |
| 7 | Hıristiyan dünyasında Yahudiler: baskı ve getto dönemi | |
| 8 | Vize sınavı | |
| 9 | Osmanlı Yahudileri, Endülüs ve Kuzey Afrika Yahudileri | |
| 10 | Aydınlanma dönemi ve Yahudilere etkisi: Avrupa´da Yahudiler | |
| 11 | Amerika´da Yahudiler | |
| 12 | Rusya ve Slavlarda Yahudiler | |
| 13 | Türkiye´de Yahudiler | |
| 14 | İsrail devletinin kurulması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yahudiler ve Araplar : çağlar boyu ilişkileri. / S. D. Goitein ; çev. Nuh Arslantaş, Emine Buket Sağlam. -- İstanbul : İz Yayıncılık, 2004 |
| Ders Kaynakları | Anti-semitizm : antik çağdan günümüze yahudi düşmanlığı tarihi. / Eva Groepler ; çev. Süheyla Kaya. -- İstanbul : Belge Yayınları, 1999 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | ||||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eski çağda Yahudiler | |||||||||
| 2 | Yahudi devleti: Davut ve Süleyman | |||||||||
| 3 | Yehuda ve İsrail | |||||||||
| 4 | Babil sürgünü | |||||||||
| 5 | Yunan ve Roam egemenliği | |||||||||
| 6 | II. Mabed´in sonu | |||||||||
| 7 | Hıristiyan dünyasında Yahudiler | |||||||||
| 8 | İslam dünyasında Yahudiler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||