| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Edebiyatta Modernizm Postmodernizm | TED 666 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAZMA YÖNTEMLERİ |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLSEMİN HAZER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif Esra ÖNEN DEDE, Arş. Gör. Büşta AY, Arş. Gör. Melike KILIÇ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kavram olarak modernizm ve postmodernizmi tanıtmak. Tarihsel ve düşünsel çerçevede gelişimini göstermek. Batı ve Türk edebiyatlarındaki örneklerini tanıtmak ve değerlendirmek. Modernizm ve postmodernizmi karşılaştırarak aralarındaki fark ve benzerlikleri belirlemek. |
| Dersin İçeriği | Bu derste modernizm ve postmodernizm kavramlarının edebî ve sanatsal sistemleri üzerinde durulacaktır. Modernizm ve postmodernizmin tarihsel ve edebî gelişimi üzerinde durularak , modernizm ve postmodernizm karşılaştırmaları yapılacaktır. Ders kapsamında ayrıca, Türk ve dünya edebiyatında modernizm ve postmodernizm konusu örnek metinler üzerinden değerlendirilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavram olarak modernizm, tarihsel ve edebi çerçevede gelişimi. | |
| 2 | Batıda modernizm, doğuşu ve gelişimi. | |
| 3 | Sanat sanat içindir tezinin ortaya çıkışı, nedenleri ve modernizm ile ilişkisi. | |
| 4 | Don Quixotetan Ulysesa örnek metinlerin incelenmesi. | |
| 5 | Türk edebiyatında modernizm. | |
| 6 | Modernist anlatılar ve ilk denemeler. | |
| 7 | A. H.Tanpınar ve A.Ş. Hisarın romanlarının değerlendirilmesi. | |
| 8 | Geçiş dönemi ve Oğuz Atay | |
| 9 | Vize Sınavı | |
| 10 | Kavram olarak postmodernizm, tarihsel ve edebi çerçevede gelişimi | |
| 11 | Modernizm ve postmodernizmin karşılaştırılması | |
| 12 | Batı edebiyatında ilk örnekler. (İ.Calvino, U.Eco, T. Mann , V. Nabakov) | |
| 13 | Türk Edebiyatında Postmodernizm ve O. Pamuk. | |
| 14 | Örnek metinlerin incelenmesi. (P. Celal, H. Ali Toptaş, L. Tekin, İ.O. Anar, E. Şafak) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Ali Akay, Postmodernizm |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||