| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Sosyolojisinde Güncel Sorunlar | SOS 635 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYDIN AKTAY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Anık |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Gelişen sosyal olaylar karşısında sosyolojik analiz yapabilme kabiliyetini geliştirmek ve olaylara reel anlamda bilimsel bir format getirebilme yeteneğini gerçekleştirebilme. |
| Dersin İçeriği | Türk sosyolojisinin tarihi kökenleri, Çağdaş Türk sosyolojisi; Sosyolojinin Türkiye’ye Girişini hazırlayan şartlar, Cumhuriyet Dönemi Türk Sosyolojisi ve Model tercihleri, Türk toplum yapısı ve sosyal değişme, Sosyal değişme sonucu meydana gelen toplumsal sorunlar, |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk sosyolojisinin tarihi kökenleri hakkında teorik bilgileri kavrama | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Sosyolojinin Türkiye’ye Girişini hazırlayan şartları öğrenerek çağdaş Türk sosyolojisini kavrama | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Türk toplum yapısı ve sosyal değişmesi hakkında temel bilgileri öğrenme | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Başta sosyolojik bilgi olmak üzere TÜrk sosyolojisinde geliştirilen temel fikirleri öğrenme | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan ve Toplum-İnsanın kökeni, özellikleri ve uyum | |
| 2 | İnsan ve Çevreye uyum, İnsanın psikolojik donanımı, tutumlar ve ve ilgiler | |
| 3 | Kişinin topluma bağlılığının niteliği. İnsan ve tolum bağlılığının sınırları | |
| 4 | Sosyolog-sosyoloji ve toplum | |
| 5 | Türk sosyolojisinin tarihi kökenleri | |
| 6 | Çağdaş Türk sosyolojisi; Sosyolojinin Türkiye’ye Girişini hazırlayan şartlar | |
| 7 | Cumhuriyet Dönemi Türk Sosyolojisi ve Model tercihleri | |
| 8 | Türk toplum yapısı ve sosyal değişme | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Sosyal değişme sonucu meydana gelen toplumsal sorunlar | |
| 11 | Sosyolojik olarak demokrasi ve insan haklarındaki sorunlar | |
| 12 | Demokrasi ve insan haklarının sosyolojik olarak analizi | |
| 13 | Bilgi toplumunda Birey-Toplum ilişkisi ve doğacak sorunların sosyolojik analizleri | |
| 14 | Sosyolojik olarak küreselleşme ve küreselleşmenin geleceği sorunu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Prof.Dr.Zeki Aslantürk-Prof.Dr.Tayfun Amman “Sosyoloji” Kaknüs Yayınları İstanbul 2000 |
| Ders Kaynakları | Ord.Prof.Dr.Sulhi Dönmezer “Toplumbilim” Beta Yayım Dağıytım A.Ş. İstanbul 1994 Prof.Dr. H.Bayram Kaçmazoğlu “Türk Sosyoloji Tarihine Giriş” Birey Yayıncılık, İstanbul 2001 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
| 1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
| 1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
| 2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
| 2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
| 2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
| 3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
| 3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
| 3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
| 4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
| 4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
| 4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
| 5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
| 5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
| 5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
| 6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
| 6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
| 6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
| 7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | ||||||
| 7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk sosyolojisinin tarihi kökenleri hakkında teorik bilgileri kavrama | ||||||||||||||||||||
| 2 | Sosyolojinin Türkiye’ye Girişini hazırlayan şartları öğrenerek çağdaş Türk sosyolojisini kavrama | ||||||||||||||||||||
| 3 | Türk toplum yapısı ve sosyal değişmesi hakkında temel bilgileri öğrenme | ||||||||||||||||||||
| 4 | Başta sosyolojik bilgi olmak üzere TÜrk sosyolojisinde geliştirilen temel fikirleri öğrenme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||