| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Araştırma Yöntemleri | CEK 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. Bünyamin Yasin Çakmak | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye sosyal bilimlerde kullanılan araştırma yöntemlerini tanıtmaktır. Bu sosyal bilim düşüncesi ve ampirik araştırma arasında bağlantıları ihmal etmeden gerçekleştirilmeye çalışılacaktır | 
| Dersin İçeriği | Bu derste öncelikle, kaynak arama-tarama, kaynak gösterme ve yazım kuralları konuları anlatılacaktır. Daha sonra bilim felsefesi ile ilgili kısa bilgiler verilecektir. Bunu takiben araştırma konusu seçimi, nitel ve nicel araştırma teknikleri ele alınacaktır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal bilim felsefesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Bilimsel araştırmalarda kaynak kullanma ve atıf verme yöntemlerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Araştırma önerisi geliştirir, başından sonuna araştırma sürecini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Nitel araştırma tekniklerinden en az birini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Nicel araştırma tekniklerinden en az birini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | SPSS istatistik yazılımını kullanarak veri analizi yapar | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Araştırma yöntemlerine giriş | |
| 2 | Araştırma konusunun belirlenmesi | |
| 3 | Araştırma yönteminin belirlenmesi | |
| 4 | Nitel araştırma yöntemleri | |
| 5 | Nicel araştırma yöntemleri | |
| 6 | Örnekleme ve örnek alma yöntemleri | |
| 7 | Hipotez Kurma ve Hipotez Testi | |
| 8 | Varyans Analizi | |
| 9 | Korelasyon ve Regresyon Analizi | |
| 10 | SPSS uygulamaları | |
| 11 | Minitab uygulamaları | |
| 12 | NVivo uygulamaları | |
| 13 | Yazım, üslup teknikleri ve şekil şartları | |
| 14 | Araştırma Etiği | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Neuman, Lawrance (2012), Toplumsal Araştırma Yöntemleri I ve II, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, Yayın Odası, 5. Basım, Ankara | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal bilim felsefesini açıklar | |||||||||
| 2 | Bilimsel araştırmalarda kaynak kullanma ve atıf verme yöntemlerini sıralar | |||||||||
| 3 | Araştırma önerisi geliştirir, başından sonuna araştırma sürecini tasarlar | |||||||||
| 4 | Nitel araştırma tekniklerinden en az birini kullanır | |||||||||
| 5 | Nicel araştırma tekniklerinden en az birini kullanır | |||||||||
| 6 | SPSS istatistik yazılımını kullanarak veri analizi yapar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 2. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 24 | 24 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||