| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel Psikoloji | CEK 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÇAĞLAR ÖZDEMİR, Prof.Dr. ADEM UĞUR, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Mert ÖNER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Örgüt ortamlarında insanların psikolojik davranışları ve sorunları konusunda gerekli bilgiye sahip olmak ve çözümler geliştirmek |
| Dersin İçeriği | İnsanı ve örgütü psikolojik yönden analiz etmek, psiko-sosyal örgüt sorunlarını derinlemesine analiz etmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Örgütleri psikolojik olarak analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Psikolojik sorunları belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Uygun çözümler geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Örgüt kültürlerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Örgütsel psikoloji konusunda bilimsel çalışmaları inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 6 | İletişim, motivasyon ve yönetime katılma hakkında bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Örgüt kültürü | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 2 | İletişim | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 3 | Motivasyon | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 4 | Grup Dinamiği | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 5 | Etkin liderlik | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 6 | Stres Yönetimi | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 7 | Değişim yönetimi | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 8 | vize | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 9 | Zaman yönetimi | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 10 | Yönetime katılma | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 11 | Mobbing (Psikolojik baskı) | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 12 | İşe uyarlama | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 13 | Ergonomi ve psikoloji | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| 14 | Psiko-sosyal Sözleşme | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri |
| Ders Kaynakları | Sabuncuoğlu, Zeyyat, Tüz, Melek, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yaınları, 2005, Bursa, Silah, Mehmet, Endüstride Çalışma Psikolojisi, Seçkin Yaıncılık, 2005, Ankara, Izgar, Hüseyin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Eğitim kitabevi, 2003 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Örgütleri psikolojik olarak analiz eder | ||||||||||||||||||
| 2 | Psikolojik sorunları belirler | ||||||||||||||||||
| 3 | Uygun çözümler geliştirir | ||||||||||||||||||
| 4 | Örgüt kültürlerini analiz eder | ||||||||||||||||||
| 5 | Örgütsel psikoloji konusunda bilimsel çalışmaları inceler | ||||||||||||||||||
| 6 | İletişim, motivasyon ve yönetime katılma hakkında bilgi edinir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 65 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||