| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Nitel Araştırma Yöntemleri | EPO 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖMER FARUK VURAL, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. D.G. ERDOĞAN, Arş.Gör. S. ARSLAN | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim alanında nitel araştırmalar yapabilmek için gerekli temel düzeyde bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | 
| Dersin İçeriği | Araştırma, bilimsel araştırma, araştırma yöntemleri, nitel araştırmalar, nitel araştırmaların planlanması, yürütülmesi ve raporlaştırılması. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bilginin tanımını yapar ve özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Araştırma amacına uygun nitel araştırma yöntemini seçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Proje / Tasarım, | 
| 4 | Araştırma amacına uygun evren ve örneklemi belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, | 
| 5 | Araştırma amacına uygun veri toplama aracını planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, | 
| 6 | Bilimsel raporlaştırma kurallarına uyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bilgi, Araştırma, Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırmanın Tartışılması | |
| 2 | Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri | |
| 3 | Nitel Araştırma Desenleri | |
| 4 | Nitel Araştırma Süreci | |
| 5 | Nitel Araştırmada Örneklem | |
| 6 | Görüşme ve Odak Grup Görüşmesi | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Gözlem ve Doküman İncelemesi | |
| 9 | Mecazlar Yoluyla Nitel Veri Toplama | |
| 10 | Nitel Veri Analizi | |
| 11 | Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenlik | |
| 12 | Durum (Örnek Olay) Çalışması ve Eylem Araştırması | |
| 13 | Nitel Araştırma Sonuçlarının Bilime ve Uygulamaya Katkısı | |
| 14 | Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara. Kuş, E. (2001). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Anı Yayıncılık, Ankara.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
| 7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
| 9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
| 10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
| 11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
| 13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bilginin tanımını yapar ve özelliklerini açıklar. | |||||||||||||
| 2 | Bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflandırır. | |||||||||||||
| 3 | Araştırma amacına uygun nitel araştırma yöntemini seçer. | |||||||||||||
| 4 | Araştırma amacına uygun evren ve örneklemi belirler. | |||||||||||||
| 5 | Araştırma amacına uygun veri toplama aracını planlar. | |||||||||||||
| 6 | Bilimsel raporlaştırma kurallarına uyar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 60 | 
| Toplam | 60 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||