| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Klasik Mekanik II | FIZ 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Klasik Mekanik ve Fizikte Matematik Yöntemler dersleri alınmış olmalıdır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMRE TABAR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ÇORUH, |
| Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin Hamilton ve Lagrange mekaniklerinin kullanarak çok parçacıklı sistemlerde işlem yapabilme yeteneği kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Parçacıklar sistemi dinamiği , Eylemli referans çerçevesinde hareket,Katı cisimlerin dinamiği,çiftlenimli salınımlar, hamilton-Jacobi teorisi,Kanonik pertürbasyon teorisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çok parçacıklı sistemleri tanımlar ve korunum yasalarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, |
| 2 | Çok parçacıklı mekanik sistemlerin farklı yaklaşımlarla analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, |
| 3 | Dönen koordinat sistemlerini analiz etmeyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Çiftlenimli harmonik hareketi analiz etmeyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, |
| 5 | Klasik sistemleri moleküler düzeyde inceleyebilme yeteneği kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Hamilton-Jacobi teorisini farklı mekanik problemlere uygulama yetisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Parçacıklar sistemi dinamiği | [1] Sayfa 325-384 |
| 2 | Parçacıklar sistemi dinamiği | [1] Sayfa 325-384 |
| 3 | Eylemli referans çerçevesinde hareket | [1] Sayfa 385-408 |
| 4 | Eylemli referans çerçevesinde hareket | [1] Sayfa 385-408 |
| 5 | Katı cisimlerin dinamiği, | [1] Sayfa 409-464 |
| 6 | Katı cisimlerin dinamiği, | [1] Sayfa 409-464 |
| 7 | Katı cisimlerin dinamiği, | [1] Sayfa 409-464 |
| 8 | ARASINAV | |
| 9 | Çiftlenimli salınımlar | [1] Sayfa 465-508 |
| 10 | Çiftlenimli salınımlar | [1] Sayfa 465-508 |
| 11 | Hamilton-Jacobi teorisi | [2] Sayfa 438-498 |
| 12 | Hamilton-Jacobi teorisi | [2] Sayfa 438-498 |
| 13 | Kanonik pertürbasyon teorisi | [2] Sayfa 499-544 |
| 14 | Kanonik pertürbasyon teorisi | [2] Sayfa 499-544 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1]Thornton, S.t., Marion, J.B., "Parçacıklar ve sistemler için Klasik Dinamik" , Çeviri editörleri; Özdemir, M., Ufuktepe, Y., Akademi Yayıncılık,2011,Ankara. [2] Goldstein, H., Classical Mechanics, Addision-Wesley Publishing, 1980, USA. |
| Ders Kaynakları | [3] Barger, V., Olsson, M., "Clasiical Mechanics:A modern Perspective" ,Mcggraw-Hill, ınc., 1995, USA. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans ve Doktora eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 3 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | X | |||||
| 4 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 5 | Öğrencinin lisans ve lisansüstü çalışmalarından kazandığı bilgi ve deneyimlerini kullanarak bilimsel bir yayın hazırlayabilme. | ||||||
| 6 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleme ve çözümleme becerisi. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çok parçacıklı sistemleri tanımlar ve korunum yasalarını uygular. | ||||||
| 2 | Çok parçacıklı mekanik sistemlerin farklı yaklaşımlarla analizini yapar. | ||||||
| 3 | Dönen koordinat sistemlerini analiz etmeyi öğrenir. | ||||||
| 4 | Çiftlenimli harmonik hareketi analiz etmeyi öğrenir. | ||||||
| 5 | Klasik sistemleri moleküler düzeyde inceleyebilme yeteneği kazanır. | ||||||
| 6 | Hamilton-Jacobi teorisini farklı mekanik problemlere uygulama yetisi kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||