| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Atom Fiziğinde Hesaplama Yöntemleri | FIZ 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | İleri Kuantum Mekaniği I |
| Önerilen Seçmeli Dersler | İleri Atom ve Molekül Fiziği I, II İleri Atom fiziğinden Seçme Konular
|
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEYLA ÖZDEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Atom Fiziği alanındaki teorik ve hesaplama yöntemlerini öğrenmek. |
| Dersin İçeriği | Atom Fiziği ile ilgili hesaplama yöntemleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Atom Fiziği ile ilgili temel teorileri hatırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Atomik hal fonksiyonlarını oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Hesaplanacak atomik özellikler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Atom fiziğinde kullanılan yaygın hesaplama yöntemlerini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Yöntemler arasında karşılaştırma yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Hesaplanacak olan probleme uygun hesaplama tekniğini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Atomik hal fonksiyonları | [1] Sayfa 1-10 |
| 2 | Atomik hal fonksiyonları | [1] Sayfa 13-20 |
| 3 | Bazı atomik özelliklerin hesaplanması için çeşitli yöntemler | [1] Sayfa 20-30 |
| 4 | Bazı atomik özelliklerin hesaplanması için çeşitli yöntemler | [1] Sayfa 30-42 |
| 5 | Bazı atomik özelliklerin hesaplanması için çeşitli yöntemler | [1] Sayfa 43-50 |
| 6 | Çeşitli Hartree-Fock Metotları | [1] Sayfa 51-56 |
| 7 | Çeşitli Hartree-Fock Metotları | [1] Sayfa 57-62 |
| 8 | Çeşitli Hartree-Fock Metotları | [1] Sayfa 63-70 |
| 9 | MCHF metotları | [1] Sayfa 71-80 |
| 10 | Arasınav | |
| 11 | MCHF metotları | [1] Sayfa 81-90 |
| 12 | MCHF metotları | [1] Sayfa 91-100 |
| 13 | R-matris metodu | [1] Sayfa 101-109 |
| 14 | Dirac-Fock Metodu | [1] Sayfa110-115 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Lindgren I. and Morrison J., Atomic Many-Body Theory, Springer-Verlag, 1982 |
| Ders Kaynakları |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans ve Doktora eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 3 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | X | |||||
| 4 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 5 | Öğrencinin lisans ve lisansüstü çalışmalarından kazandığı bilgi ve deneyimlerini kullanarak bilimsel bir yayın hazırlayabilme. | ||||||
| 6 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleme ve çözümleme becerisi. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Atom Fiziği ile ilgili temel teorileri hatırlar. | ||||||
| 2 | Atomik hal fonksiyonlarını oluşturur. | ||||||
| 3 | Hesaplanacak atomik özellikler hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 4 | Atom fiziğinde kullanılan yaygın hesaplama yöntemlerini inceler. | ||||||
| 5 | Yöntemler arasında karşılaştırma yapar. | ||||||
| 6 | Hesaplanacak olan probleme uygun hesaplama tekniğini belirler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||