Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Koagülasyon ve Flokülasyon Prosesleri | KIM 666 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Koloidal sistemler ve arayüzeyleri, Koagülant ve flokülant türlerini ve özeliklerini, koagülasyon ve flokülasyon mekanizmaları ile etki eden faktörleri, koagülasyon ve flokülasyon proseslerinin uygulama alanlarını ve bu proseslerde oluşan çamurların şartlandırılmasını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Giriş, tanımlar ve terminoloji; Kolloitler ve arayüzeyler; Koagülantlar ve flokülantlar; Metal koagülantlar ile destabilizasyon; Polielektrolitler ile destabilizasyon; Koagülasyon; Flokülasyon; Koagülasyon ve flokülasyon mekanizmaları; Koagülasyon ve flokülasyon proseslerine etki eden parametreler; Koagülasyon ve flokülasyon testleri; Su arıtımında koagülasyon ve flokülasyon uygulamaları; Koagülasyon ile atıksuların arıtılması; Arıtma tesislerinde oluşan çamurların şartlandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Koloidal sistemler arayüzeyler, koagülasyon ve flokülasyon ile ilgili temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
2 | Koagülant ve flokülant türlerini ve özelliklerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
3 | Koagülasyon ve flokülasyon mekanizmalarını ve etki eden faktörleri karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Koagülasyon ve flokülasyon testlerini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Koagülasyon ve flokülasyon ile su ve atıksu arıtım proseslerini tasarlar ve başkalarına tavsiye eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Arıtma tesislerinde oluşan çamurların şartlandırılmasını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, tanımlar ve terminoloji | [1] Sayfa 1-7 |
2 | Kolloitler ve arayüzeyler | [1] Sayfa 8-15 |
3 | Koagülantlar ve flokülantlar | [1] Sayfa 16-26 |
4 | Metal koagülantlar ile destabilizasyon | [1] Sayfa 27-35 |
5 | Polielektrolitler ile destabilizasyon | [1] Sayfa 36-43 |
6 | Koagülasyon | [1] Sayfa 44-50 |
7 | Flokülasyon | [1] Sayfa 51-58 |
8 | Koagülasyon ve flokülasyon mekanizmaları | [1] Sayfa 59-68 |
9 | ARASINAV | |
10 | Koagülasyon ve flokülasyon proseslerine etki eden parametreler | [1] Sayfa 69-76 |
11 | Koagülasyon ve flokülasyon testleri | [1] Sayfa 77-85 |
12 | Su arıtımında koagülasyon ve flokülasyon uygulamaları | [1] Sayfa 86-95 |
13 | Koagülasyon ile atıksuların arıtılması | [1] Sayfa 95-100 |
14 | Arıtma tesislerinde oluşan çamurların şartlandırılması | [1] Sayfa 101-110 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]. ÖZACAR, M., Koagülasyon ve Flokülasyon Prosesleri Ders Notları, Sakarya, 2008. |
Ders Kaynakları | [1]. BRATBY, J., Coagulation and Flocculation, Uplands Press Ltd., England, 1980. [2]. TATE, C.H. (Ed.), AWWA Seminar on Coagulation and Filtration Back to the Basics, Missouri, 1995. [3]. SCHWOYER, W.L.K. (Ed.), Polyelectrolytes for water and Wastewater Treatment, CRC Press, Florida, 1981. [4]. IVES, K.J. (Ed.), The Scientific Basis of Flocculation, Sijthoff & Noordhoff, 1978. [5]. WEBER W.J. (Ed.), Physicochemical Process for Water Quality Control, Wiley-Interscience, 1972. [6]. GUTCHO, S., Waste Treatment with Polyelectrolytes and Other Flocculants, Noyes Dada Corporation, New Jersey, 1977. [7]. KAWANAUGH, M.C. (Ed.), AWWA Seminar on Use of Organic Polyelectrolytes in Water Treatment, Las Vegas, Nevada, June 5-9, 1983. [8]. BOLTO, A., Soluble Polymer in Water Purification, Prog. Polymer Science, 20, 987-1041, 1995. [9]. GÖLHAN, M., AKSOĞAN, S., Suların Arıtılması, Cilt-I, Pimaş A.Ş. Yayınları-3, İstanbul, 1970. [10]. EROĞLU, V., Su Tasfiyesi, İTÜ, İnşaat Fakültesi, İstanbul, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |