Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Koagülasyon ve Flokülasyon Prosesleri KIM 666 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Koloidal sistemler ve arayüzeyleri, Koagülant ve flokülant türlerini ve özeliklerini, koagülasyon ve flokülasyon mekanizmaları ile etki eden faktörleri, koagülasyon ve flokülasyon proseslerinin uygulama alanlarını ve bu proseslerde oluşan çamurların şartlandırılmasını öğretmek.
Dersin İçeriği Giriş, tanımlar ve terminoloji; Kolloitler ve arayüzeyler; Koagülantlar ve flokülantlar; Metal koagülantlar ile destabilizasyon; Polielektrolitler ile destabilizasyon; Koagülasyon; Flokülasyon; Koagülasyon ve flokülasyon mekanizmaları; Koagülasyon ve flokülasyon proseslerine etki eden parametreler; Koagülasyon ve flokülasyon testleri; Su arıtımında koagülasyon ve flokülasyon uygulamaları; Koagülasyon ile atıksuların arıtılması; Arıtma tesislerinde oluşan çamurların şartlandırılması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Koloidal sistemler arayüzeyler, koagülasyon ve flokülasyon ile ilgili temel kavramları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev,
2 Koagülant ve flokülant türlerini ve özelliklerini karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev,
3 Koagülasyon ve flokülasyon mekanizmalarını ve etki eden faktörleri karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Koagülasyon ve flokülasyon testlerini tasarlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Koagülasyon ve flokülasyon ile su ve atıksu arıtım proseslerini tasarlar ve başkalarına tavsiye eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 Arıtma tesislerinde oluşan çamurların şartlandırılmasını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, tanımlar ve terminoloji [1] Sayfa 1-7
2 Kolloitler ve arayüzeyler [1] Sayfa 8-15
3 Koagülantlar ve flokülantlar [1] Sayfa 16-26
4 Metal koagülantlar ile destabilizasyon [1] Sayfa 27-35
5 Polielektrolitler ile destabilizasyon [1] Sayfa 36-43
6 Koagülasyon [1] Sayfa 44-50
7 Flokülasyon [1] Sayfa 51-58
8 Koagülasyon ve flokülasyon mekanizmaları [1] Sayfa 59-68
9 ARASINAV
10 Koagülasyon ve flokülasyon proseslerine etki eden parametreler [1] Sayfa 69-76
11 Koagülasyon ve flokülasyon testleri [1] Sayfa 77-85
12 Su arıtımında koagülasyon ve flokülasyon uygulamaları [1] Sayfa 86-95
13 Koagülasyon ile atıksuların arıtılması [1] Sayfa 95-100
14 Arıtma tesislerinde oluşan çamurların şartlandırılması [1] Sayfa 101-110
Kaynaklar
Ders Notu [1]. ÖZACAR, M., Koagülasyon ve Flokülasyon Prosesleri Ders Notları, Sakarya, 2008.
Ders Kaynakları [1]. BRATBY, J., Coagulation and Flocculation, Uplands Press Ltd., England, 1980.
[2]. TATE, C.H. (Ed.), AWWA Seminar on Coagulation and Filtration Back to the Basics, Missouri, 1995.
[3]. SCHWOYER, W.L.K. (Ed.), Polyelectrolytes for water and Wastewater Treatment, CRC Press, Florida, 1981.
[4]. IVES, K.J. (Ed.), The Scientific Basis of Flocculation, Sijthoff & Noordhoff, 1978.
[5]. WEBER W.J. (Ed.), Physicochemical Process for Water Quality Control, Wiley-Interscience, 1972.
[6]. GUTCHO, S., Waste Treatment with Polyelectrolytes and Other Flocculants, Noyes Dada Corporation, New Jersey, 1977.
[7]. KAWANAUGH, M.C. (Ed.), AWWA Seminar on Use of Organic Polyelectrolytes in Water Treatment, Las Vegas, Nevada, June 5-9, 1983.
[8]. BOLTO, A., Soluble Polymer in Water Purification, Prog. Polymer Science, 20, 987-1041, 1995.
[9]. GÖLHAN, M., AKSOĞAN, S., Suların Arıtılması, Cilt-I, Pimaş A.Ş. Yayınları-3, İstanbul, 1970.
[10]. EROĞLU, V., Su Tasfiyesi, İTÜ, İnşaat Fakültesi, İstanbul, 1995.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
10 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6