Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temiz Enerji EEM 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CENK YAVUZ
Dersi Verenler Prof.Dr. CENK YAVUZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Lisansüstü çalışması yapan öğrencilerin Enerji ihtiyacı, çevre kirliliği ve küresel ısınmanın Dünyanın en önemli sorunları haline geldiği günümüzde Temiz Enerji Kaynakları ve bunların konvansiyonel enerji kaynaklarına göre avantajlarını öğrenmesi ve bunları hayata geçirebilecek yetkinlik seviyesine ulaşmaları, bu bağlamda Temiz Enerji Kaynaklarının yaygın kullanımı için bilimsel ve teknik altyapının oluşturulabilmesi

Dersin İçeriği

Temiz enerji, küresel ısınma ve sera gazlarının salınımı, güneş enerjisi uygulamaları, rüzgar enerjisi uygulamaları, jeotermal enerji, hidroelektrik santraller, biyoyakıtlar, hidrojen ve yakıt hücreleri, sanayide ve günlük hayatta temiz enerji uygulamaları ve temiz enerji kaynağı olarak enerji tasarrufu

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temiz Enerji Kaynaklarını tanır Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Konvansiyonel Enerji Kaynaklarının çevresel etkilerini ve bunların nasıl önleneceğini bilir Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Performans Görevi,
3 Temiz Enerji Kaynaklarına ait santrallerin çalışma prensiplerini bilir Problem Çözme, Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Performans Görevi,
4 Temiz Enerji projeleri tasarlar Beyin Fırtınası, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Enerji kaynaklarının tanıtımı ve "Temiz Enerji" konsepti
2 Çevre kirliliği, küresel ısınma ve sera gazlarının tanınması
3 Temiz enerji ile ilişki uluslararası mevzuat
4 En kolay Temiz Enerji: Enerji Tasarrufu
5 Güneş Enerjisi
6 Güneş enerji sistemlerinin planlaması ve hesaplamalar
7 Rüzgar Enerjisi
8 Rüzgar enerji sistemlerinin planlaması ve hesaplamalar
9 Jeotermal Enerji
10 Hidroelektrik Enerji
11 Biyo-kütle ve biyo-yakıt kavramları
12 Hidrojen enerjisi ve yakıt hücreleri
13 Konutlar için temiz enerji uygulamaları
14 Endüstriyel alanlar ve şehirler için temiz enerji uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) J. Klapp, Towards a Cleaner Planet: Energy for the Future, Springer, 2007
2) Trevor M. Letcher, Future energy: improved, sustainable and clean options for our planet, Elsevier, 2008
3) Kei Eiguchi, Clean Energy Systems and Experiences, Intech, 2010
4) World Energy Outlook 2019, International Energy Agency, 2019
5) Leonardo Massai, European climate and clean energy law and policy, Earthscan, 2012

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6