Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sismik Kaynak ve Spektrum Özellikleri | JFM 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencilerine sismik kaynak hakkında daha ayrıntılı bilgi vermek ve kaynağın spektrum özelliğinden yararlanarak kaynakla ilgili diğer parametleri hesaplama yollarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Doğal ve yapay sismik kaynak sınıflaması; Nokta kaynak ve alansal kaynak tanımı; Kaynak zaman fonksiyonu tanımı; Kaynak spektrumunun hesaplanması; Kaynak spektrumunun irdelenmesi; Alçak frekans genlik seviyesi, köşe frekansı ve yüksek frekans seviyesinin belirlenmesi; Kaynak spekrumundan yararlanarak diğer kaynak parametrelerinin elde edilmesi; Sismik moment, fay alanı, gerilme düşümü, yayılan enerjinin hesabı; Sismik spektrum ve kaynak parametreleri ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sismik olayları sınıflandırabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, |
2 | Sismik spektrumu yorumlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
3 | Kaynak parametrelerini hesaplar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal ve yapay sismik kaynakların sınıflaması | |
2 | Nokta kaynak tanımı | |
3 | Alansal kaynak tanımı | |
4 | Kaynak zaman fonksiyonu tanımı | |
5 | Kaynak spektrumunun hesaplanması | |
6 | Kaynak spektumunun irdenmesi; Alçak frekans genlik seviyesinin belirlenmesi | |
7 | Köşe frekansı ve yüksek frekans seviyesinin belirlenmesi | |
8 | Kaynak spekrumundan yararlanarak diğer kaynak parametrelerinin elde edilmesi; Sismik momentin hesaplanması | |
9 | Fay alanının hesabı | |
10 | Gerilme düşümünün hesabı | |
11 | Yayılan enerjinin hesabı | |
12 | Sismik spektrum ve kaynak parametreleri ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi | |
13 | Sismik spektrum ve kaynak parametreleri ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi | |
14 | Sismik spektrum ve kaynak parametreleri ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sismik kaynak ve spektrum özellikleri ile ilgili ders notu |
Ders Kaynakları | 1. Lay, T. & Wallace, T.C., 1995. Modern Global Seismology, Academic Press, New York, p.521. 2. Aki, K. and Richards, P. G., 2002, Quantitative Seismology, University Science Books, 700p. 3. Aytin, G., 1984, Spektral Analiz Yöntemleri ile Kaynak Parametrelerinin Saptanması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul. 4. Horasan, G., A. Pınar, H.S. Kuleli, N. Türkelli, 1997, Determination of Source Parameters in Northwestern Turkey, The 29 th General Assembly of the International Association of Seismology and Physics of the Earth?s Interior (IASPEI), August 18-28, Thessaloniki, Greece, 99. 5. Hakemli dergilerde yayınlanmış ilgili makaleler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |