| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel Hammaddeler | JFM 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | To teach the importance of industrial raw materials, their search, bed types and usage areas | 
| Dersin İçeriği | Importance of industrial raw materials, geology and exploration techniques. Quartz-Quartzite. Building Materials (Marble-Limestone-Dolomite-Perlite-Pomza). Graphite. Evaporites (Rock Salt - Gypsium - Anhydrite - Sodium Salts - Boron Salts - Selestite). Magnesite. Talc. Cement Raw materials. Sulfur. Phosphate. Clay Minerals. Zircon | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | The preponderance of industrial raw materials | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Classify industrial raw materials | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Know the physical and chemical properties of industrial raw materials | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Know formation types of industrial raw materials and bearing types | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Know the research methods of industrial raw materials | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Evaluates and uses industrial raw materials | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Introduction, Basic Knowledges | |
| 2 | Importance of industrial raw materials, geology and exploration techniques. | |
| 3 | Importance of industrial raw materials, geology and exploration techniques. | |
| 4 | Forming and shape of ore deposits | |
| 5 | Feldspar | |
| 6 | Graphite | |
| 7 | Quarts, Quartsite | |
| 8 | Magnesite | |
| 9 | Halite | |
| 10 | Halite, gypsium, selestite | |
| 11 | Trona, Sodium sulphat, potassium salts | |
| 12 | Building stones | |
| 13 | Clay minerals | |
| 14 | Cement Raw materials, Zircon | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1) KIRIKOĞLU, S., "Endüstriyel Hammaddeler, İTÜ Matbaası, 1990 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | The preponderance of industrial raw materials | ||||||||||||
| 2 | Classify industrial raw materials | ||||||||||||
| 3 | Know the physical and chemical properties of industrial raw materials | ||||||||||||
| 4 | Know formation types of industrial raw materials and bearing types | ||||||||||||
| 5 | Know the research methods of industrial raw materials | ||||||||||||
| 6 | Evaluates and uses industrial raw materials | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 30 | 
| Toplam | 30 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||