| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hasarlı Yapıların Onarım ve Güçlendirilmesi | INM 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ZEKİ ÖZCAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Deprem sonrası mühendislik yapılarında hasarların belirlenmesi ve sınıflandırması, yapı elemanlarında meydana gelen hasarların değerlendirilmesi, onarım ve güçlendirme yöntemine karar verilmesi, seçilen yöntemin uygulama adımlarının belirlenmesidir. |
| Dersin İçeriği | Deprem ve etkileri, hasar nedenleri, hasar türleri, hasarlı yapının malzeme dayanımlarının belirlenmesi, hasarlı ve hasarsız deney teknikleri, onarım malzemeleri, uygulama esasları, güçlendirme yöntemleri, FRP-karbon şeritlerin kullanımı, yığma yapıların güçlendirilmesi, yapısal modelleme teknikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yapılarda hasar belirlemesini ve sınıflandırmasını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Eleman ve bina bazında hasarların sınıflandırılmasını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Zemin kaynaklı hasarların belirlenmesini ve sınıflandırmasını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Onarım malzemelerinin özellikleri, kullanım yerleri ve uygulama esaslarını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik´in 7. Bölümünün irdelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Güçlendirme yöntemine karar vermek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 7 | Tasarım ve yapım hatalarından giderilmesini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Mühendislik Yapılarında Karşılaşılan Problemler | 1. Hafta Sunusu |
| 2 | Depremlerin yapılar üzerindeki etkileri | 2. Hafta Sunusu |
| 3 | 1999 Marmara Depremi ve çıkarılan sonuçlar, alınan dersler | 3. Hafta Sunusu |
| 4 | Yapılarda hasar nedenleri | 4. Hafta Sunusu |
| 5 | Yapılarda hasar belirlenmesi ve sınıflandırılması | 5. Hafta Sunusu |
| 6 | Mevcut yapıların performans düzeylerinin belirlenmesi | 6. Hafta Sunusu |
| 7 | Hasarlı ve hasarsız malzeme deneyleri | 7. Hafta Sunusu |
| 8 | Onarım/güçlendirme malzemeleri ve uygulama esasları | 8. Hafta Sunusu |
| 9 | Onarım/güçlendirme malzemeleri ve uygulama esasları | 9. Hafta Sunusu |
| 10 | Betonarme mantolama | 10. Hafta Sunusu |
| 11 | Güçlendirmede çelik şeritlerin ve FRP şeritler/kumaşların kullanımı | 11. Hafta Sunusu |
| 12 | Yapısal modelleme teknikleri | 12. Hafta Sunusu |
| 13 | Yığma yapıların güçlendirilmesi | 13. Hafta Sunusu |
| 14 | Güçlendirme uygulamaları | 14. Hafta Sunusu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Celep, Z. Kumbasar, N. "Deprem Mühendisliğine Giriş ve Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı",Beta Dağıtım, 2015. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yapılarda hasar belirlemesini ve sınıflandırmasını öğrenmek | ||||||||||||||||||||||||
| 2 | Eleman ve bina bazında hasarların sınıflandırılmasını öğrenmek | ||||||||||||||||||||||||
| 3 | Zemin kaynaklı hasarların belirlenmesini ve sınıflandırmasını öğrenmek | ||||||||||||||||||||||||
| 4 | Onarım malzemelerinin özellikleri, kullanım yerleri ve uygulama esaslarını öğrenmek | ||||||||||||||||||||||||
| 5 | Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik´in 7. Bölümünün irdelenmesi | ||||||||||||||||||||||||
| 6 | Güçlendirme yöntemine karar vermek | ||||||||||||||||||||||||
| 7 | Tasarım ve yapım hatalarından giderilmesini öğrenmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||