| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yapı Analizinde Matris Y. | INM 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ÇELEBİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Farklı serbestlik dereceleri için eleman rijitlik terimlerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 2 | Eksenel yüklü çubuk sistemlerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. Çubuk Kuvvetlerini bulur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 3 | Kafes sistemlerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. Çubuk Kuvvetlerini bulur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 4 | İki boyutlu çerçevelerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. İstenen kuvvetleri bulur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 5 | Çok katlı çerçevelerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. İstenen kuvvetleri bulur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Sonlu elemanlar yöntemiyle yapı elemanlarının analizini yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Matris Yerdeğiştirme Yönteminin Esasları | |
| 2 | Rijjitlik Matrislerinin Elde Edilmesi | |
| 3 | Kodlama Tekniği ve Matris Deplasman Yönteminin Çubuk Sistemlerde Uygulanması | |
| 4 | Matris Deplasman Yönteminin Düzlem Çerçevelerde Uygulanması | |
| 5 | Matris Yerdeğiştirme Yönteminin Kafes Sistemlerde Uygulanması | |
| 6 | Matris Deplasman Yönteminin Uzay Çerçevelerde Uygulanması | |
| 7 | İki Boyutlu Elastisite Teorisinde Sonlu Elemanlar Metodu | |
| 8 | ABAQUS Sonlu Elemanlar Programının Tanıtımı | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | ABAQUS' te Beton Davranışının Modellenmesi | |
| 11 | ABAQUS te Betonarme Kiriş Modelleme Tekniği | |
| 12 | ABAQUS te Betonarme Kiriş Modelleme Tekniği | |
| 13 | Gerçek Bir Kiriş Deneyinin ABAQUS ile Modellenmesi ve Doğrulanması | |
| 14 | Gerçek Bir Kiriş Deneyinin ABAQUS ile Modellenmesi ve Doğrulanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Farklı serbestlik dereceleri için eleman rijitlik terimlerini belirler. | ||||||||||||
| 2 | Eksenel yüklü çubuk sistemlerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. Çubuk Kuvvetlerini bulur. | ||||||||||||
| 3 | Kafes sistemlerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. Çubuk Kuvvetlerini bulur. | ||||||||||||
| 4 | İki boyutlu çerçevelerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. İstenen kuvvetleri bulur. | ||||||||||||
| 5 | Çok katlı çerçevelerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. İstenen kuvvetleri bulur. | ||||||||||||
| 6 | Sonlu elemanlar yöntemiyle yapı elemanlarının analizini yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||