| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çelik Yapıların Plas.Anal | INM 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP YAMAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı,öğrencilere çelik yapıların plastik analizi, tasarımı ve çelik yapıların sünek davranışı hakkında temel bilgileri öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Giriş; yapı çeliğinin özellikleri; enkesitlerin plastik davranışı; plastik analiz kavramı; plastik analiz yöntemleri; plastik analiz uygulamaları; yönetmelikler; deprem tasarımının esasları; enerji sönümlendiren sistemler; çelik kirişlerin dönme kapasitesi; çelik taşıyıcı sistemlerin sünek tasarımı, sayısal örnekler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çelik yapıların plastik davranışının anlaşılması | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Çelik yapıların plastik tasarım sürecinin anlaşılması | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Çelik yapıların sismik davranışının anlaşılması. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Çelik yapıların sünek tasarımının anlaşılması. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Yönetmelikleri öğrenmek ve yönetmelikleri tasarım için kullanabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Yapısal çeliğin özellikleri | |
| 3 | Enkesitin plastik davranışı | |
| 4 | Enkesitin plastik davranışı | |
| 5 | Plastik analiz kavramı | |
| 6 | Plastik analiz yöntemleri | |
| 7 | Plastik analiz yöntemleri | |
| 8 | Sayısal örnekler | |
| 9 | Yıliçi sınavı | |
| 10 | Sismik tasarım kavramı | |
| 11 | Enerji sönümlendirençelik sistemler | |
| 12 | Çelik kirişlerin dönme kapasitesi | |
| 13 | 3 Çelik taşıyıcı sistemlerin sünek tasarımı | |
| 14 | Sayısal örnekler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notları |
| Ders Kaynakları | 1) Tevfik Seno arda, Erdoğan Uzgider, Çelik Yapılarda Taşıma Gücü(İTÜ) 2) M. Bill Wong, 2015. Plastic Analysis and Design of Steel Structures. 3) M. Bruneau, Chia-Ming Uang, Rafael Sabelli, 2011. 4) Ductile Design of Steel Structures, 2nd Edition. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çelik yapıların plastik davranışının anlaşılması | ||||||||||||
| 2 | Çelik yapıların plastik tasarım sürecinin anlaşılması | ||||||||||||
| 3 | Çelik yapıların sismik davranışının anlaşılması. | ||||||||||||
| 4 | Çelik yapıların sünek tasarımının anlaşılması. | ||||||||||||
| 5 | Yönetmelikleri öğrenmek ve yönetmelikleri tasarım için kullanabilmek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|