Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmalat Sistemleri Mühendisliğinin İlkeleri | ENM 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İmalat sistemleri, stratejileri ve uygulama örneklerinin tanıtılması. İmalat Sistemlerindeki gelişmelerin ve bunların imalat üzerindeki etkilerini değerlendirmek |
Dersin İçeriği | İmalat sistemlerinin sınıflandırılması ve stratejileri, Malzeme taşıma ve depolama sistemleri, imalat hücreleri, Montaj Hatları, Üretim hatları, Kalite Kontrol, Ürün tasarımı, Proses planlama, Yalın üretim |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmalat sistemlerinin günümüzdeki ve gelecekteki işleyişini, sistemlerin farklılıklarını ve stratejilerini kavrar ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | İmalat Sistemlerinde kullanılan taşıma ve depolama sistemlerinin kullanım amaçlarını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | İmalat Sistemlerine destek hizmeti sunan Kalite Kontrol, Proses Planlama, Ürün Tasarımı kavramlarını öğrenir. Bunları yorumlar ve karar alma sürecinde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmalat sistemlerinin sınıflandırması ve stratejilerin tanıtılması | |
2 | İmalat sistemlerinin sınıflandırması ve stratejilerin tanıtılması | |
3 | Malzeme Taşıma Sistemleri | |
4 | Depolama Sistemleri | |
5 | Tek istasyonlu imalat hücreleri | |
6 | Manuel ve otomatik montaj hatları | |
7 | Otomatik Üretim Hatları | |
8 | Hücresel İmalat | |
9 | Vize | |
10 | Esnek İmalat Sistemleri | |
11 | İmalat Sistemlerinde Kalite Kontrol | |
12 | Ürün Tasarımı ve CAD/CAM | |
13 | Proses Planlama ve Eş Zamanlı Mühendislik | |
14 | Tam Zamanında Üretim ve Yalın Üretim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. FUNDAMENTALS OF MODERN MANUFACTURING,MIKELL P. GROOVER 2. OMPUTER INTEGRATED MANUFACTURING, JAMES A. REHG , HENRY W KRAEBBER, PRENTİCE HALL, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |