Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Paralel Algoritmalar | BSM 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Paralel algoritmaların temelleri, analizi ve tasarımı için gerekli bilgilerin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Paralel algoritmalara giriş, performans metrikleri, paralel matris algoritmaları, paralel sıralama algoritmaları, paralel arama algoritmaları, paralel nümerik algoritmalar, paralel graf algoritmaları, performans metrikleri, güncel konular ve sunumlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Paralel matris algoritmalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Paralel sıralama algoritmalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Paralel arama algoritmalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Paralel nümerik algoritmaları bilir | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Paralel algoritmalara giriş | Slaytlar |
2 | Performans metrikleri | Slaytlar |
3 | Paralel matris algoritmaları-1 | Slaytlar |
4 | Paralel matris algoritmaları-2 | Slaytlar |
5 | Paralel sıralama algoritmaları-1 | Slaytlar |
6 | Paralel sıralama algoritmaları-2 | Slaytlar |
7 | Paralel arama algoritmaları-1 | Slaytlar |
8 | Paralel arama algoritmaları-2 | Slaytlar |
9 | Ara sınav | Slaytlar |
10 | Paralel nümerik algoritmalar-1 | Slaytlar |
11 | Paralel nümerik algoritmalar-2 | Slaytlar |
12 | Paralel graf algoritmaları-1 | Slaytlar |
13 | Paralel graf algoritmaları-2 | Slaytlar |
14 | Güncel konular | Slaytlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derste kullanılan sunumlar |
Ders Kaynakları | Heermann, Dieter W., and Anthony N. Burkitt. Parallel algorithms in computational science. Vol. 24. Springer Science & Business Media, 2012. Golub, Gene H., and James M. Ortega. Scientific computing: an introduction with parallel computing. Elsevier, 2014. Pacheco, Peter. An introduction to parallel programming. Elsevier, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Paralel matris algoritmalarını bilir | ||||||||||||
2 | Paralel sıralama algoritmalarını bilir | ||||||||||||
3 | Paralel arama algoritmalarını bilir | ||||||||||||
4 | Paralel nümerik algoritmaları bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |