Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlama Dilleri | BSM 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Programlama dillerinin prensipleri, tasarımı ve gerçekleştirimi, farklı programlama paradigmalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Giriş, Programlama dillerinin tarihçesi, Hesaplama, Dillerin çevrimi, Dillerin derlenmesi, Lisp: Fonksiyonlar, Özyineleme ve Listeler, Temeller, Algol ve ML, Tip Sistemleri ve Tip Çıkarımı, Kapsam, Fonksiyonlar ve Depolama Yönetimi, Ardışık Dillerde Kontrol, Veri Soyutlama ve Modülerlik, Nesne Yönelimli Dillerdeki Kavramlar, Nesnelerin Tarihi: Simula ve Smalltalk, Nesneler ve Çalışma Zamanı Verimliliği: Java, Yapısal programlama C, Eş Zamanlı ve Dağıtık Programlama, İstisnai durumlar ve önlemler, Mantıksal Programlama Paradigması ve Prolog |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlama dillerini paradigmalarına göre sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Programlama dillerin tasarlanması ve yürütülmesi aşamalarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav, |
3 | Etkin program yazma ve kod okuma bilinci kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Programlama Dillerinin Tarihçesi ve Çeşitleri | |
3 | Dillerin Tanımlanması Tasarlanması ve Çevrimi | |
4 | Temel Programlama Kavramları Veri Tipleri ve Yapıları | |
5 | Bağlama Kavramları ve İsim Kapsamları | |
6 | Yapısal Programlama | |
7 | Alt Programlar ve Modülerlik | |
8 | Nesne Yönelimli Programlama | |
9 | Veri Soyutlama | |
10 | Yapısal Programlamanın Nesne Yönelimli Benzetimi | |
11 | İstisnai Durumlar ve Önlemleri | |
12 | Eş Zamanlı ve Dağıtık Programlama | |
13 | Fonksiyonel Programlama ve Lisp | |
14 | Mantıksal Programlama ve Prolog |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Robert W. Sebesta, "Concepts of Programming languages", fourth edition, Addison-Wesley, 1999 John C. Mitchell, Concepts in Programming Languages, Cambridge University Press, 2002 |
Ders Kaynakları | Robert W. Sebesta, "Concepts of Programming languages", fourth edition, Addison-Wesley, 1999 John C. Mitchell, Concepts in Programming Languages, Cambridge University Press, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Programlama dillerini paradigmalarına göre sınıflandırır | ||||||||||||
2 | Programlama dillerin tasarlanması ve yürütülmesi aşamalarını öğrenir | ||||||||||||
3 | Etkin program yazma ve kod okuma bilinci kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 45 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |