Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Bilgisayar Mimarisi | BSM 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar sistemleri, soyutlamaları ve teknolojileri; bilgisayar sistemlerinin başarımı; bilgisayarların işlemleri; yönerge kümesi mimarisi; program dönüşümü ve başlatma süreçleri; bilgisayarlar için aritmetik konularının aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar sistemleri, soyutlamaları ve teknolojileri; bilgisayar sistemlerinin başarımı; bilgisayarların işlemleri; yönerge kümesi mimarisi; program dönüşümü ve başlatma süreçleri; bilgisayarlar için aritmetik. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar sistemlerini anlar ve onların soyutlamalarını ve teknolojilerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Bilgisayar sistemlerinin başarımını ölçmeyi ve değerlendirmeyi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Bilgisayar donanımının işlemlerini ve mantıksal işlemleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Yönerge kümesi mimarisini, program dönüşüm ve başlatma süreçlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Bilgisayarların aritmetiğini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Soyutlamaları ve Teknolojisi | |
2 | Bilgisayar Soyutlamaları ve Teknolojisi | |
3 | Bilgisayar Soyutlamaları ve Teknolojisi | |
4 | Başarımı Değerlendirmek ve Anlamak | |
5 | Başarımı Değerlendirmek ve Anlamak | |
6 | Yönergeler: Bir Bilgisayarın Dili | |
7 | Yönergeler: Bir Bilgisayarın Dili | |
8 | Yönergeler: Bir Bilgisayarın Dili | |
9 | Yönergeler: Bir Bilgisayarın Dili | |
10 | Yönergeler: Bir Bilgisayarın Dili | |
11 | Bilgisayarlar için Aritmetik | |
12 | Bilgisayarlar için Aritmetik | |
13 | Bilgisayarlar için Aritmetik | |
14 | Bilgisayarlar için Aritmetik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Computer Organization and Design MIPS Edition: The Hardware/Software Interface, David A. Patterson, John L. Hennessy, Morgan Kaufmann. SABİS'teki ders notları |
Ders Kaynakları | Computer Organization and Design MIPS Edition: The Hardware/Software Interface, David A. Patterson, John L. Hennessy, Morgan Kaufmann. Computer Architecture a Quantitative Approach, John L. Hennessy, David A. Patterson, Morgan Kaufmann. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar sistemlerini anlar ve onların soyutlamalarını ve teknolojilerini öğrenir | ||||||||||||
2 | Bilgisayar sistemlerinin başarımını ölçmeyi ve değerlendirmeyi öğrenir | ||||||||||||
3 | Bilgisayar donanımının işlemlerini ve mantıksal işlemleri öğrenir | ||||||||||||
4 | Yönerge kümesi mimarisini, program dönüşüm ve başlatma süreçlerini öğrenir | ||||||||||||
5 | Bilgisayarların aritmetiğini öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |