Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Metal İçeren Polimerler KIM 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT TUNA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Anorganik kimya alanında son yıllarda giderek artan bir ilgi çekici konu olan ve birçok uygulama alanına sahip metal-içeren polimerler konusunda Anorganik Kimya bilim dalında yüksek lisans ve doktora yapan lisans üstü öğrencilerinin bilgi sahibi olması güncel bilgi birikime sahip olmaları.
Dersin İçeriği Polimer nedir? Metal-içeren polimerlerin yapıları ve karakterizasyonlarında kullanılan yöntemler. Metal İçeren Polimerlerin Sentezi. Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler. Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler. Ana Zincirlerinde Metal-Metal Bağı bulunan polimerler. Ana Zincirlerinde Metal-Metal Bağı bulunan polimerler. Ara sınav
Koordinasyon polimerleri Metal-içeren polimerlerin yapılarının belirlenmesinde kullanılan spektroskopik teknikler Metal-içeren polimerlerin termal davranışlarının belirlenmesinde kullanılan analizler; etal-içeren polimerlerde çözünürlük ve elektriksel iletkenlik. Metal-içeren polimerlerin katalitik özellikleri ve uygulamaları. Luminesans özelliğe sahip polimerler. Metal-içeren polimerlerin diğer uygulama alanları. Metal-içeren polimerler alanında son yapılan çalışmalar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Metal-içeren polimerlerinin bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Metal içeren polimerlerin karakterizasyonlarında kullanılan yöntemleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Metal içren polimerlerin termal özelliklerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Metal içren polimerlerin sentez yöntemlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 Metal-içren polimerlerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Polimer nedir?
2 Metal-içeren polimerlerin yapıları ve sınıflandırılması
3 Metal İçeren Polimerlerin Sentezi
4 Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler
5 Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler
6 Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler
7 ARA SINAV
8 Koordinasyon polimerleri
9 Metal-içeren polimerlerin yapılarının belirlenmesinde kullanılan spektroskopik teknikler
10 Metal-içeren polimerlerin termal davranışlarının belirlenmesinde kullanılan analizler; Metal-içeren polimerlerde çözünürlük ve elektriksel iletkenlik
11 Metal-içeren polimerlerin katalitik özellikleri ve uygulamaları
12 Luminesans özelliğe sahip polimerler
13 Metal-içeren polimerlerin diğer uygulama alanları
14 Metal-içeren polimerler alanında son yapılan çalışmalar
Kaynaklar
Ders Notu 1. Synthetic Metal-Containing Polymers, Ian MANNER, Wiley, 2004.
Ders Kaynakları 2.Inorganic Polymers, J.E.MARK, H.R. ALLCOCK, R. WEST, Oxford University Press, 2005.
3.Inorganic and Organometallic Polymers R.D.ARCHER, Wiley, 2001.
4. Thermal Analysis of Polymeric Materials B.WUNDERLICH, Springer, 2005.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
10 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6