Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nanoteknolojide Elektrokimyasal Yöntemler I KIM 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Nanoteknoloji, nanometrik boyutlardaki cisimlerle yapılan çok çeşitli araştırmalara verilen ortak addır. Elektronik dünyasının itici motoru minyatürleşmedir. Daha küçük materyallerle çalışma yöntemleri geliştikçe inşa teknolojimiz, eninde sonunda molekülleri tek tek bağımsız olarak maniple edebilecek derecede, varlığın temel taşları olan atomlara kadar uzanacak. İnce filmler, nanopartiküller, nanoteller ve kuantum nokta yapıları nanoteknolojinin kapsamında yer alan materyallerdendir. Söz konusu materyallerin sentezinde kullanılan tekniklerden biri olan elektrokimyasal yöntemler diğer tekniklere göre uygulama kolaylığı, maliyeti ve çevreci olması bakımından öne çıkmaktadır. Bu nedenlerden ötürü, öğrencileri bu konuda bilgilendirmek yararlı olacaktır.
Dersin İçeriği Nanoteknolojiye giriş, Nanomateryallerin sentezi ve uygulama alanları, Fonksiyonel materyaller, Yarıiletkenler, Yarıiletkenlerin elektrokimyasal sentezi, Elektrokimyaya giriş, Elektrokimyadaki temel kavramlar, Elektrotlar, Elektrokimyasal teknikler: Dönüşümlü voltametri, Doğrusal taramalı voltametri, Kronoamperometri, Elektroliz.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nanoteknolojinin gerekliliğini anlayabilme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav,
2 Nanomateryal sentez yöntemleri hakkında genel bilgi edinme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav,
3 Elektrokimyasal yolla nanomateryal sentezinin önemini kavrayabilme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş; amaç, tanımlar ve uygulama alanları
2 Nanomateryallerin kullanım alanları
3 Nanomateryal sentez metotları
4 Yarıiletkenlerin kullanım alanları Makale araştırma ve sunum
5 Yarıiletken nanomateryaller ve uygulamaları Makale araştırma ve sunum
6 Yarıiletken nanomateryallerin sentezinde elektrokimyanın yeri Makale araştırma ve sunum
7 Elektrokimyaya giriş Makale araştırma ve sunum
8 Elektrokimyadaki temel prensipler Makale araştırma ve sunum
9 Elektrotlar, Elektrokimyasal teknikler Makale araştırma ve sunum
10 ARASINAV
11 Dönüşümlü voltametri Makale araştırma ve sunum
12 Doğrusal taramalı voltametri Makale araştırma ve sunum
13 Kronoamperometri
14 Elektroliz
Kaynaklar
Ders Notu [1] Ders Notları
Ders Kaynakları 2] WANG, J., Analytical Electrochemistry, Wiley-VCH, 2001.

[3] BHUSHAN, B., Handbook of Nanotechnology, Spinger-Verlag, Berlin, Heidelberg, New York, 2004.

[4] ERKOÇ, Ş., Nanobilim ve Nanoteknoloji, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş., Ankara, 2007.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
10 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6