Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Biyokimya | KIM 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I ve Biyokimya II derslerinin alınması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı araştırma görevlileri. |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Biyokimyadaki bazı konuların daha ileri seviyede incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Biyokimyadaki bazı ileri düzeydeki konular. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler makromoleküllerin yapı, kimya ve fonksiyonlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğrenciler makromoleküllerin biyosentez ve yıkımlarını öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Öğrenciler gen ifadesi ve düzenlenmesini tanımlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Öğrenciler enzim aktivitesinin düzenlenmesini öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Öğrenciler temel metabolik yolların düzenlenmesini öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Öğrenciler termodinamik ve biyoenerjetjğin temel kavramlarını öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nükleik asitlerin yapısı, kimyası ve fonksiyonları. | [1] Sayfa 1-20. |
2 | DNA replikasyonu. | [1] Sayfa 21-40. |
3 | DNA tamiri. | [1] Sayfa 41-60. |
4 | Gen ifadesi ve düzenlenmesi. | 1] Sayfa 61-80. |
5 | Amino asitlerin biyosentezi ve yıkımı. | [1] Sayfa 81-100. |
6 | Protein biyosentezi ve yıkımı. | [1] Sayfa 101-120. |
7 | Lipidlerin biyosentezi ve yıkımı. | [1] Sayfa 121-140. |
8 | Nükleotidlerin biyosentezi ve yıkımı. | [1] Sayfa 141-160. |
9 | ARA SINAV | |
10 | Enzim aktivitesinin düzenlenmesi. | [1] Sayfa 161-180. |
11 | Hormonlar ve sinyal iletimi. | [1] Sayfa 181-200. |
12 | Temel metabolik yolların düzenlenmesi. | [1] Sayfa 201-220. |
13 | Termodinamik ve biyoenerjetik. | [1] Sayfa 221-240. |
14 | Termodinamik ve biyoenerjetik. | [1] Sayfa 241-260. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yıldırım K., İleri Biyokimya Ders Notları, 2008 , Sakarya. |
Ders Kaynakları | [2] Nelson, D.L. and Cox, M.M., Lehninger Principles of Biochemistry, Fourth edition, Worth Publishers Inc., USA, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler makromoleküllerin yapı, kimya ve fonksiyonlarını tanımlar. | |||||||||||||||||||
2 | Öğrenciler makromoleküllerin biyosentez ve yıkımlarını öğrenir. | |||||||||||||||||||
3 | Öğrenciler gen ifadesi ve düzenlenmesini tanımlar. | |||||||||||||||||||
4 | Öğrenciler enzim aktivitesinin düzenlenmesini öğrenir. | |||||||||||||||||||
5 | Öğrenciler temel metabolik yolların düzenlenmesini öğrenir. | |||||||||||||||||||
6 | Öğrenciler termodinamik ve biyoenerjetjğin temel kavramlarını öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |