Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Organik Kimya | KIM 581 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Arş.Gör. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organik Kimyada lisans üstü eğitim yapacak öğrenciler için gerekli bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Giriş, Temel Kavramlar, rezonans, konjugasyon, hiperkonjugasyon, aromatiklik, mezomerik etki, induktif etki, tautomeri, hidrojen bağları, organik kimyada asitlik ve bazlık, stereokimya, karbonyum iyonları, karbaniyonları, karbenler, nitrenler, serbest radikaller, strüktür-reaktivite ilişkisi, organik reaksiyon mekanizmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organik kimyanın temellerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Organik reaksiyon mekanizmalarını kavrar ve yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Organik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Çok kademeli reaksiyonları planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Organik kimya ile ilgili problemleri saptayabilme ve çözüm üretme yeteneğini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Organik bileşiklerin reaktivitelerini kıyaslar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Bilgiler | |
2 | Rezonans ve Konjugasyon, Hiperkonjugasyon | |
3 | Aromatiklik | |
4 | Mezomerik ve inductif etki, tautomerlik | |
5 | Hidrojen Bağları | |
6 | Organik Kimyada asitlik ve Bazlık | |
7 | stereokimya | |
8 | Stereokimyaya devam | |
9 | Vize | |
10 | Karbonyum ve karbaniyonları | |
11 | Serbest radikaller | |
12 | Yapı-reaktivite ilişkileri | |
13 | Temel organik reaksiyonlar | |
14 | Temel organik reaksiyonlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | M. Balcı, organik reaksiyon mekanizmaları, 3. baskı, 2012 |
Ders Kaynakları | Carey, F.A., Sundberg, R.J. Advanced Organic Chemistry, Plenum Publishing, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Organik kimyanın temellerini kavrar | |||||||||||||||||||
2 | Organik reaksiyon mekanizmalarını kavrar ve yorumlar, | |||||||||||||||||||
3 | Organik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||||||
4 | Çok kademeli reaksiyonları planlar | |||||||||||||||||||
5 | Organik kimya ile ilgili problemleri saptayabilme ve çözüm üretme yeteneğini geliştirir | |||||||||||||||||||
6 | Organik bileşiklerin reaktivitelerini kıyaslar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |