| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Moleküler Spektroskopi | FIZ 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER TAMER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. DAVUT AVCI, |
| Dersin Yardımcıları | Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Atom ve Molekül Fiziği alanında teorik veya deneysel olarak çalışmak isteyen lisansüstü öğrencilerinin daha iyi bilgilenmelerini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Moleküler Spektroskopiye Giriş, Mikrodalga Spektroskopisi, İnfrared Spektroskopisi, Raman Spektroskopisi, Nükleer Magnetik Rezonans Spektroskopisi, Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi, Morötesi ve Görünür (UV-vis.) Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Moleküler Spektroskopi hakkında temel bilgileri edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Mikrodalga spektroskopisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Infrared spektroskopisi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Raman spektroskopisini bilir ve IR spektroskopisi ile arasındaki farkı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | NMR spektroskopisi hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | ESR spektroskopisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 7 | UV-Vis. Spektroskopisi hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Moleküler Spektroskopiye Giriş | [1] Sayfa 1-14 |
| 2 | Mikrodalga Spektroskopisi | [1] Sayfa 43-66 |
| 3 | İnfrared Spektroskopisi | [1] Sayfa 181-208 |
| 4 | İnfrared Spektroskopisi | [1] Sayfa 181-208 |
| 5 | Raman Spektroskopisi | [1] Sayfa 209-216 |
| 6 | Raman Spektroskopisi | [1] Sayfa 209-216 |
| 7 | Nükleer Magnetik Rezonans Spektroskopisi | [1] Sayfa 67-109 |
| 8 | Nükleer Magnetik Rezonans Spektroskopisi | [1] Sayfa 67-109 |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi | [1] Sayfa 123-166 |
| 11 | Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi | [1] Sayfa 123-166 |
| 12 | Morötesi ve Görünür (UV-vis.) Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi | [1] Sayfa 217-250 |
| 13 | Morötesi ve Görünür (UV-vis.) Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi | [1] Sayfa 217-250 |
| 14 | Uygulama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Fevzi KÖKSAL, Rahmi KÖSEOĞLU, Spektroskopi ve Lazerlere Giriş, Nobel Yayın, Ankara 2010. |
| Ders Kaynakları | [2] D.C. HARRIS, M.D. BERTOLUCCI, Symmetry and Spectroscopy, University press, Oxford, April 1985. [3] IRA. N .LEVINE, Quantum Chemistry, Printed in the United States of America, 1991 [4] Fevzi APAYDIN, Magnetik Rezonans, Hacettepe Üniv. Müh. Fak. Ders Kitapları No:3, Beytepe/ANKARA 1991. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
| 3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
| 5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Moleküler Spektroskopi hakkında temel bilgileri edinir. | ||||||
| 2 | Mikrodalga spektroskopisini açıklar. | ||||||
| 3 | Infrared spektroskopisi hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 4 | Raman spektroskopisini bilir ve IR spektroskopisi ile arasındaki farkı açıklar. | ||||||
| 5 | NMR spektroskopisi hakkında bilgi edinir. | ||||||
| 6 | ESR spektroskopisini açıklar. | ||||||
| 7 | UV-Vis. Spektroskopisi hakkında bilgi edinir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||