Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Maddenin Mekanik ve Termodinamik Özellikleri | FIZ 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ÇORUH |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ÇORUH, |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İstatistik mekaniğin fizikteki problemlerin çözümünde yardımcı olması. |
Dersin İçeriği | Dağılım fonksiyonları, entropy kavramı, klasik ve istatistik mekanik, kuantum istatistik mekanik konuları verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atom, molekül ve maddenin halleri hakkında temel bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Bilimin madde hakkında geliştirdiği temel hipotezleri bilir ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Maddenin bilimsel tanımlanmasını kronolojik olarak yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Teorik bilgi ile teknoloji arasında bağ kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dağılım Fonksiyonları | [1] Sayfa 86-104 |
2 | Entropi Kavram | [2] Sayfa 3-26 |
3 | H- Fonksiyonları | [3] Sayfa 31-47 |
4 | Klasik İstatistik Mekanik | [3] Sayfa 1-29 |
5 | Enerji, sıcaklık and the Boltzmann dağılımı | [3] Sayfa 73-87 |
6 | Bölünme Fonksiyonları | [1] Sayfa 182-220 |
7 | Gazların taşıma özellikleri. | [2] Sayfa 220-264 |
8 | Eşit Bölünme teoremi | [1] Sayfa 265-315 |
9 | ARASINAV | |
10 | Van der Waals denklemi ve gazlara uygulanması. | 1] Sayfa 318- 329 |
11 | Kuantum İstatistiksel Mekanik | [1] Sayfa 265-315 |
12 | Maxwell-Boltzman sistemleri | [5] Sayfa 269-300 |
13 | Fermi Dirac sistemleri | [5] Sayfa 300-330 |
14 | Bose Einstein sistemleri | [4] Sayfa 559-600 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Kerson Huang, atistical Mechanics, John Wiley and Sons, 1988 [2] Leo P Kadanoff, Statistical Physics, World Scientifitic 1993 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 7 |
2. Ödev | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |