| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Atom ve Molekül Fiziği II | FIZ 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Kuantum Fiziği ve Kuantum mekaniği ve Atom ve Molekül Fiziği |
| Önerilen Seçmeli Dersler | İleri Kuantum Mekaniği I İleri Atom ve Molekül Fiziği
|
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER TAMER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Molekül kavramını hem klasik ve hem de kuantum mekaniksel olarak öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Moleküllerin yapısını tanımla, iki ve çok atomlu moleküller, ışığın moleküllerle etkileşmesi, moleküllerin titreşim ve moleküllerin dönme spektrumları, Fotolümünesans, Floresans ve Fosforesans |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Moleküllerin bağlanma şekillerini oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | İki atomlu moleküllerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Çok atomlu moleküllerin nasıl oluştuğunu cevaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | IR and Raman Spektroskopisi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Spektumları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Moleküllerdeki geçiş türleri sorusunu cevaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Lazerlerin oluşum şeklini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Molekül nedir | [1] Sayfa 1-8 |
| 2 | Moleküllerin bağlanma şekilleri | [1] Sayfa 9-20 |
| 3 | İki atomlu moleküller | [1] Sayfa 23-34 |
| 4 | Çok atomlu moleküller | [1] Sayfa 34-45 |
| 5 | Işığın madde ile etkileşmesi | [1] Sayfa 66-74 |
| 6 | Manyetik ve elektrisel seçim kuralları | [1] Sayfa 94-112 |
| 7 | IR ve Raman Spektroskopisi | [1] Sayfa 112-119 |
| 8 | Spektrumların yorumlanması | [1] Sayfa 202-212 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Fotolümünesans | [2] Sayfa 412-421 |
| 11 | Floresans | [2] Sayfa 422-429 |
| 12 | Fosforesans | [2] Sayfa 561-575 |
| 13 | Lazerler | [2] Sayfa 575-590 |
| 14 | Lazerler | [2] Sayfa 575-590 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Köksal F. and H. Gümüş, Atom ve Molekül Fiziği, Ondokuzmayıs Üniv., Samsun, 2000 |
| Ders Kaynakları | [2] Banwell C. N., Fundamentals of Molecular Spectroscopy, McGraw-Hill Book Company, London, 1994. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
| 3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
| 5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Moleküllerin bağlanma şekillerini oluşturur. | ||||||
| 2 | İki atomlu moleküllerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 3 | Çok atomlu moleküllerin nasıl oluştuğunu cevaplar. | ||||||
| 4 | IR and Raman Spektroskopisi hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Spektumları yorumlar. | ||||||
| 6 | Moleküllerdeki geçiş türleri sorusunu cevaplar. | ||||||
| 7 | Lazerlerin oluşum şeklini yorumlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 10 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||