Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Atom ve Molekül Fiziği II | FIZ 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Kuantum Fiziği ve Kuantum mekaniği ve Atom ve Molekül Fiziği |
Önerilen Seçmeli Dersler | İleri Kuantum Mekaniği I İleri Atom ve Molekül Fiziği
|
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER TAMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Molekül kavramını hem klasik ve hem de kuantum mekaniksel olarak öğretmek. |
Dersin İçeriği | Moleküllerin yapısını tanımla, iki ve çok atomlu moleküller, ışığın moleküllerle etkileşmesi, moleküllerin titreşim ve moleküllerin dönme spektrumları, Fotolümünesans, Floresans ve Fosforesans |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Moleküllerin bağlanma şekillerini oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | İki atomlu moleküllerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Çok atomlu moleküllerin nasıl oluştuğunu cevaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | IR and Raman Spektroskopisi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Spektumları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Moleküllerdeki geçiş türleri sorusunu cevaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
7 | Lazerlerin oluşum şeklini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Molekül nedir | [1] Sayfa 1-8 |
2 | Moleküllerin bağlanma şekilleri | [1] Sayfa 9-20 |
3 | İki atomlu moleküller | [1] Sayfa 23-34 |
4 | Çok atomlu moleküller | [1] Sayfa 34-45 |
5 | Işığın madde ile etkileşmesi | [1] Sayfa 66-74 |
6 | Manyetik ve elektrisel seçim kuralları | [1] Sayfa 94-112 |
7 | IR ve Raman Spektroskopisi | [1] Sayfa 112-119 |
8 | Spektrumların yorumlanması | [1] Sayfa 202-212 |
9 | ARASINAV | |
10 | Fotolümünesans | [2] Sayfa 412-421 |
11 | Floresans | [2] Sayfa 422-429 |
12 | Fosforesans | [2] Sayfa 561-575 |
13 | Lazerler | [2] Sayfa 575-590 |
14 | Lazerler | [2] Sayfa 575-590 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Köksal F. and H. Gümüş, Atom ve Molekül Fiziği, Ondokuzmayıs Üniv., Samsun, 2000 |
Ders Kaynakları | [2] Banwell C. N., Fundamentals of Molecular Spectroscopy, McGraw-Hill Book Company, London, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |