| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Repertuvara Giriş (Tsm) | TMB 211 | 3 | 4 + 2 | 5 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK |
| Dersi Verenler | Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Teori ve solfej derslerinde öğrenilen makam ve usullerin paralelinde mevcut repertuardaki eserlerin Türk Makam Müziği üslubuna uygun olarak seslendirilmesi ile öğrenciye bu alanda repertuar kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Rast,Uşşak,Bayati,Hüseyni ve Hicaz makamlarında şarkı formunda 2 zamanlıdan 7 zamanlıya kadar olan usullerle bestelenmiş eserlerin icraları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Rast makamında semai usülünde eser (Dede Efendi) | |
| 2 | Rast makamında yürük semai usulünde eser (Dede Efendi) | |
| 3 | Uşşak makamında nim sofyan usulünde (Sadeddin Kaynak) ve devr-i hindi usulünde eser(Şerif İçli) | |
| 4 | Bayati makamında sofyan usülünde eser (Şevki Bey) | |
| 5 | Bayati makamında yürük semai usülünde eser (Tabi Mustafa Efendi) | |
| 6 | Hüseyni makamında nim sofyan ve sofyan usülünde eserler. (Sadeddin Kaynak) | |
| 7 | Hüseyni makamında yürük semai usülünde eser (Kara İsmail Ağa) | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Hüseyni makamında devr-i hindi usülünde eser.(Tanburi Cemil Bey) | |
| 10 | Hicaz makamında nim sofyan usülünde eser (Kaptanzade Ali Rıza Bey) | |
| 11 | Hicaz makamında semai usülünde eser (Lemi Atlı) | |
| 12 | Hicaz makamında sofyan usülünde eser (Bekir Sıdkı Sezgin) | |
| 13 | Hicaz makamında yürük semai usülünde eser (Dede Efendi) | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | TRT TSM Nota Arşivi,Bakırköy Musiki Vakfı Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
| 3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
| 4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
| 5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
| 6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
| 7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
| 9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
| 10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir | ||||||||||||
| 2 | Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. | ||||||||||||
| 3 | Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. | ||||||||||||
| 4 | Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||