| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mühendislik Deneyimi Uygulaması | EEM 478 | 7 | 0 + 20 | 10 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | BAŞVURU DÖNEMİNE KADAR OLAN TÜM DERSLER VE 3.00 KÜMÜLATİF ORT. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerine Elektrik-Elektronik Mühendisliği eğitiminin uygulamalı olarak verilerek deneyim kazanmalarının sağlanması. |
| Dersin İçeriği | İşletmenin Elektrik-Elektronik Mühendisliği kapsamında çalışma süreçleri, organizasyon yapıları, İSG mevzuatı, Kalite Yönetim Sistemleri uygulamaları, Standartlar ve Yönetmelikler, otomasyon sistemi, Bakım-Onarım faaliyetleri, Araştırma-Geliştirme faaliyetleri, Projelendirme faaliyetleri, Tasarım ve Üretim raporlarının hazırlanması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmenin organizasyon yapısı, şeması ve çalışma süreçleri (planlama, aksiyon alma, kontrollerin gerçekleştirilmesi vs.) hakkında incelemeler yapar. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | İşletmede Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 6 | İşletmenin otomasyon sistemini hakkında bilgi sahibi olur. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 7 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen bakım-onarım faaliyetlerine katılır. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 8 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 9 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen projelendirme faaliyetlerine katılır. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 10 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda tasarım ve üretim raporlarının hazırlanması ile ilgili faaliyetlerine katılır. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmenin organizasyon yapısı, şeması ve çalışma süreçleri (planlama, aksiyon alma, kontrollerin gerçekleştirilmesi vs.) hakkında incelemeler yapar. | |
| 2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | |
| 3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | |
| 4 | İşletmede Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | |
| 5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | |
| 6 | İşletmenin otomasyon sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | |
| 7 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen bakım-onarım faaliyetlerine katılır. | |
| 8 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | İşletmenin otomasyon sistemini inceleme | |
| 11 | Bakım-onarım faaliyetlerine katılma | |
| 12 | Araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılma | |
| 13 | Projelendirme faaliyetlerine katılma | |
| 14 | Tasarım ve üretim raporlarının hazırlanması ile ilgili faaliyetlere katılma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Elektrik-Elektronik Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmenin organizasyon yapısı, şeması ve çalışma süreçleri (planlama, aksiyon alma, kontrollerin gerçekleştirilmesi vs.) hakkında incelemeler yapar. | |||||||||||
| 2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | |||||||||||
| 3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | |||||||||||
| 4 | İşletmede Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | |||||||||||
| 5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | |||||||||||
| 6 | İşletmenin otomasyon sistemini hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
| 7 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen bakım-onarım faaliyetlerine katılır. | |||||||||||
| 8 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | |||||||||||
| 9 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen projelendirme faaliyetlerine katılır. | |||||||||||
| 10 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda tasarım ve üretim raporlarının hazırlanması ile ilgili faaliyetlerine katılır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Sözlü Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
| 1. Final | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 256 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||