| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Staj II | EEM 499 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TALHA ENES GÜMÜŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. İRFAN YAZICI, Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Talha Enes Gümüş, Arş.Gör. Rıfkı Terzioğlu, Arş.Gör. Kemal Kalaycı, Arş.Gör. Halime Hızarcı, Arş.Gör. Selçuk Emiroğlu |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, araştırma ve geliştirme aşamalarını (otomasyon, ar-ge, üretim, elektrik üretim, dağıtım, haberleşme gibi) izleyebilecekleri yerlerde teorik derslerin pratikte uygulamasını görebilmeleri amacıyla yapılır. |
| Dersin İçeriği | Öğretim hayatında aldıkları teorik bilgilerin uygulamasını fabrika/üretim tesisleri gibi. kurumların ar-ge ve üretim bölümlerinde görür.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci staj yaptığı firmayı tanır. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
| 2 | Araştırma geliştirme, kalite kontrol, bakım onarım, üretim planlama, satın alma, pazarlama bölümlerini ayrıntılı olarak inceler. | Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
| 3 | Yönetim organizasyon ve iş akış şemalarını oluşturur. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
| 4 | Ar-ge ve üretim çalışmalarını izler ve ar-ge yöntemlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
| 5 | İşyerinin üretim/arge tesislerini ve yardımcı tesislerini inceler. | Anlatım, Grup Çalışması, | Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmenin tanıtımı, yönetim planı, arge bölümlerinin tanınması ve üretim bölümünün incelenmesi | |
| 2 | Üretim ve arge çalışmalarının incelenmesi ve izlenmesi, iş güvenliği hakkında bilginin arttırılması | |
| 3 | Ar-ge çalışmalarının izlenmesi ve teorik bilgilerin pratik uygulamalara aktarılması | |
| 4 | Teknik resim, benzetim ve ar-ge araçlarının vb. programlar hakkında bilginin arttırılması | |
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Staj yapılan kurumdan elde edilen belge, katalog, teknik çizim, program dökümanları vs. kaynaklar |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci staj yaptığı firmayı tanır. | |||||||||||
| 2 | Araştırma geliştirme, kalite kontrol, bakım onarım, üretim planlama, satın alma, pazarlama bölümlerini ayrıntılı olarak inceler. | |||||||||||
| 3 | Yönetim organizasyon ve iş akış şemalarını oluşturur. | |||||||||||
| 4 | Ar-ge ve üretim çalışmalarını izler ve ar-ge yöntemlerini analiz eder. | |||||||||||
| 5 | İşyerinin üretim/arge tesislerini ve yardımcı tesislerini inceler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sözlü Sınav | 1 | 120 | 120 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||