Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik Tesis Projesi | EEM 436 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CENK YAVUZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CENK YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Orta Gerilim ve Alçak Gerilim Elektrik enerjisi dağıtımının, tip projeler yardımıyla, temel mühendislik derslerine dayalı elektriksel ve mekanik hesaplamaları yapılarak bir dağıtım sisteminin tasarımının yapılması. |
Dersin İçeriği | Tip Proje yardımıyla Orta Gerilim Nakil Hattı Projesi, OG Halka Şebeke Elektriksel Tasarım, Alçak Gerilim Dağıtım Şebekesi Tasarımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik derslerinde görülen teorik yaklaşımların uygulamaya döndürür | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | Takım çalışması yapar ve sosyal çevre edinir | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
3 | Konuyla ilgili problemleri tanımlar ve çözer | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Mesleki ve etik yaklaşımları kavrar ve kullanır | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, |
5 | Mesleki anlamda doğabilecek yenilikleri izler | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
6 | Elektrik tesis projelerini okur, değerlendirir ve eleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alçak Gerilimde Enerji Dağıtımı; tanımlar, paftalar, planlar | |
2 | Güç ve mesafe kestirimleri, gerilim düşümü | |
3 | AG Dağıtımında kesit tayini ve şebeke elemanlarının boyutlandırılması ve seçimi | |
4 | Sokak Aydınlatması, Trafo Ag Dağıtım Pano Resimleri | |
5 | Şebeke Türleri OG Dağıtımında Halka Şebeke; Gerilim Kademesi | |
6 | OG Halka Şebekenin kayıp yöntemi ile kesit hesabı | |
7 | OG Dağıtımında kesit tayini ve şebeke elemanlarının boyutlandırılması ve seçimi | |
8 | Kısa Devre Hesapları | |
9 | Koruma Sistemleri (Aşırı gerilime Karşı Koruma ve Topraklama) | |
10 | Orta Gerilim Nakil Hattı Projesi; giriş, genel bilgiler, yönetmelikler, tip projeler | |
11 | Paftalar, güzergah belirlenmesi, hat profili, iletkenler, direkler, menzil kavramları | |
12 | Tip Projeler yardımıyla Direk ve Travers Seçimleri, Sehim Şablonu yardımı ile ENH nın çizilmesi | |
13 | Enerji Müsaadesi için başvuru dosyası hazırlanması | |
14 | Jeneratör Sistemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Enerji Hatları Mühendisliği", Hüsnü DENGİZ, Kardeş Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |