| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Elektrik Enerjisi Üretimi | EEM 451 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Elektrik Makineleri dersini almış olmak |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ UYAROĞLU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ERTAN YANIKOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Selçuk EMİROĞLU |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öncelikle enerji dönüşümü ve temel kavramlar çerçevesinde elektrik enerjisinin üretimini mühendislik bazında öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Elektrik tesislerinde kullanılan araçlar, gereçler ve sembolleri, enerji üretim maliyeti, santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( termik, hidrolik, yenilenebilir enerji kaynakları ), santrallerin elektriksel donanımı, senkronizasyon ve paralel bağlama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik enerjisi tesislerinde kullanılan işletme araçlarının tanınması, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Bir elektrik santralinin üretim maliyeti konularında bilgi sahibi olmak, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
| 3 | Elektrik enerji üretimi ve çeşitleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Elektrik enerjisi maliyet hesabı ( Üretim merkezi ve Tüketici için ) | |
| 2 | Elektrik enerjisi maliyet hesabı ( Üretim merkezi ve Tüketici için ) | |
| 3 | Termik santraller ve karakteristikleri | |
| 4 | Gaz turbini santralleri ve kojenerasyon sistemleri | |
| 5 | Hidro elektrik santralleri | |
| 6 | Hidro elektrik santralleri ve Yük frekans kontrolu | |
| 7 | Santrallerin elektriksel donanımı ,Senkron generatörler | |
| 8 | Santrallerin elektriksel donanımı , Transformatörler | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( Rüzgar ve güneş enerjisi santralleri) | |
| 11 | Santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( Rüzgar ve güneş enerjisi santralleri) | |
| 12 | Senkronizasyon ve paralel bağlama | |
| 13 | Elektrik santrallerinde generatör koruma yöntemleri | |
| 14 | Gerilim Kontrolu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Prof. Dr. Mustafa BAYRAM Elektrik Tesisleri ile ilgili sorular ve çözümler İTÜ yayınları-1991 2. Prof.Dr. İrfan Güney Elektrik tesisleri I. : (Üretim merkezleri) İstanbul : MÜ Teknik Eğitim Fakültesi,1993 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik enerjisi tesislerinde kullanılan işletme araçlarının tanınması, | |||||||||||
| 2 | Bir elektrik santralinin üretim maliyeti konularında bilgi sahibi olmak, | |||||||||||
| 3 | Elektrik enerji üretimi ve çeşitleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||