Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik Resim | EEM 111 | 1 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET KÜÇÜKER |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. BANU ERGİNÖZ, Doç.Dr. AHMET KÜÇÜKER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, klasik teknik resim kurallarının öğretilmesi ile beraber dünyada en yaygın kullanılan Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim programları yardımıyla gerçekleştirilmesinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar destekli teknik resim. Geometrik çizimler. İzdüşüm metotları ve görünüşler. Ölçülendirme. Kesit görünüşler. Yardımcı görünüşler. İzometrik resim. Elektrik-elektronik devre elemanları çizimi. İç tesisat projesi ve kat planı hazırlanması...... |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik resim temel ilkelerini kavrar.... | Anlatım, | Sınav, |
2 | Çizgi, yazı, resim kağıdı normlarını kavrar ve uygular... | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Geometrik çizimleri yapar... | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | İzdüşüm ve görünüş çıkartır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, |
5 | Perspektif resimleri ve görünüşleri ölçülendirebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Kesit alma yöntemlerini bilir ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
7 | Bilgisayar kullanarak çizim yapabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
8 | Serbest elle çizim yapabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
9 | Çizilmiş bir teknik resmi okuyabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
10 | Elektrik-Elektronik devre elemanlarını tanır ve çizer. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
11 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği projelerini yorumlar ve çizebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknik Resim´e Giriş | |
2 | Basit geometrik çizimler | |
3 | Çizgi çeşitleri ve grupları | |
4 | Üç görünüş çizimi | |
5 | Ölçekler ve ölçülendirme prensipleri | |
6 | Kesitli görünüşler | |
7 | Perspektifler | |
8 | Yüzey işleme işaretleri ve blok oluşturma | |
9 | Toleranslar | |
10 | Kat planı çizimi | |
11 | Elektronik Devre elemanları çizimi | |
12 | Elektrik Devre elemanları çizimi | |
13 | Elektrik-Elektronik devre çizimleri | |
14 | İç tesisat projesi çizimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Ümit KOCABIÇAK,Teknik Resim ve AutoCAD 2009, Sakarya Üniversitesi, 2008. |
Ders Kaynakları | 1) H.Atabek,Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim Ders Notları, Sakarya Üniversitesi, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknik resim temel ilkelerini kavrar.... | |||||||||||
2 | Çizgi, yazı, resim kağıdı normlarını kavrar ve uygular... | |||||||||||
3 | Geometrik çizimleri yapar... | |||||||||||
4 | İzdüşüm ve görünüş çıkartır | |||||||||||
5 | Perspektif resimleri ve görünüşleri ölçülendirebilir. | |||||||||||
6 | Kesit alma yöntemlerini bilir ve uygular. | |||||||||||
7 | Bilgisayar kullanarak çizim yapabilir. | |||||||||||
8 | Serbest elle çizim yapabilir. | |||||||||||
9 | Çizilmiş bir teknik resmi okuyabilir. | |||||||||||
10 | Elektrik-Elektronik devre elemanlarını tanır ve çizer. | |||||||||||
11 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği projelerini yorumlar ve çizebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |