| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Teknik Resim | EEM 111 | 1 | 3 + 1 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET KÜÇÜKER |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. BANU ERGİNÖZ, Doç.Dr. AHMET KÜÇÜKER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, klasik teknik resim kurallarının öğretilmesi ile beraber dünyada en yaygın kullanılan Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim programları yardımıyla gerçekleştirilmesinin öğretilmesidir. |
| Dersin İçeriği | Bilgisayar destekli teknik resim. Geometrik çizimler. İzdüşüm metotları ve görünüşler. Ölçülendirme. Kesit görünüşler. Yardımcı görünüşler. İzometrik resim. Elektrik-elektronik devre elemanları çizimi. İç tesisat projesi ve kat planı hazırlanması...... |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Teknik resim temel ilkelerini kavrar.... | Anlatım, | Sınav, |
| 2 | Çizgi, yazı, resim kağıdı normlarını kavrar ve uygular... | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Geometrik çizimleri yapar... | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | İzdüşüm ve görünüş çıkartır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, |
| 5 | Perspektif resimleri ve görünüşleri ölçülendirebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Kesit alma yöntemlerini bilir ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
| 7 | Bilgisayar kullanarak çizim yapabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
| 8 | Serbest elle çizim yapabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
| 9 | Çizilmiş bir teknik resmi okuyabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 10 | Elektrik-Elektronik devre elemanlarını tanır ve çizer. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 11 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği projelerini yorumlar ve çizebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Teknik Resim´e Giriş | |
| 2 | Basit geometrik çizimler | |
| 3 | Çizgi çeşitleri ve grupları | |
| 4 | Üç görünüş çizimi | |
| 5 | Ölçekler ve ölçülendirme prensipleri | |
| 6 | Kesitli görünüşler | |
| 7 | Perspektifler | |
| 8 | Yüzey işleme işaretleri ve blok oluşturma | |
| 9 | Toleranslar | |
| 10 | Kat planı çizimi | |
| 11 | Elektronik Devre elemanları çizimi | |
| 12 | Elektrik Devre elemanları çizimi | |
| 13 | Elektrik-Elektronik devre çizimleri | |
| 14 | İç tesisat projesi çizimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1) Ümit KOCABIÇAK,Teknik Resim ve AutoCAD 2009, Sakarya Üniversitesi, 2008. |
| Ders Kaynakları | 1) H.Atabek,Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim Ders Notları, Sakarya Üniversitesi, 2008 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Teknik resim temel ilkelerini kavrar.... | |||||||||||
| 2 | Çizgi, yazı, resim kağıdı normlarını kavrar ve uygular... | |||||||||||
| 3 | Geometrik çizimleri yapar... | |||||||||||
| 4 | İzdüşüm ve görünüş çıkartır | |||||||||||
| 5 | Perspektif resimleri ve görünüşleri ölçülendirebilir. | |||||||||||
| 6 | Kesit alma yöntemlerini bilir ve uygular. | |||||||||||
| 7 | Bilgisayar kullanarak çizim yapabilir. | |||||||||||
| 8 | Serbest elle çizim yapabilir. | |||||||||||
| 9 | Çizilmiş bir teknik resmi okuyabilir. | |||||||||||
| 10 | Elektrik-Elektronik devre elemanlarını tanır ve çizer. | |||||||||||
| 11 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği projelerini yorumlar ve çizebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 65 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 6 | 2 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||