Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mukavemet II | MKM 210 | 4 | 3 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Mukavemet I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM KUTAY YILMAZÇOBAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM KUTAY YILMAZÇOBAN, Dr.Öğr.Üyesi OSMAN İYİBİLGİN, Doç.Dr. OSMAN HAMDİ METE, Prof.Dr. ALİ OSMAN AYHAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Neslihan ÖZSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mekanik ve Makine Mühendisliğin Temel konularından biridir ve mekanik tasarımın temelini oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Giriş, Gerilme Hali, Bileşik Mukavemet Halleri, Mohr dairesi,Yer değiştirme ve zorlanma hesabı, Kesmeli Eğilme, Eğilme ve Burulma, Burkulma, Enerji Metotları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eksantrik yükleme halinde gerilmeleri hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Bileşik gerilmeleri ve gerilme dönüşümlerini hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Asal gerilme ve düzlemlerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Değişik yükleme durumları için kirişlerdeki çökmeyi hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Kolonların burkulma hesaplamasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atalet Momenti Hesaplamaları, Kesme Kuvveti ve Eğilme Momenti Diyagramları | |
2 | Basit Eğilme, Eksantrik Eksenel Yükleme, Simetrik Olmayan Eğilme | |
3 | Kirişlerde Enine Yükleme, Prizmatik Elemanlarda Enine Yükleme | |
4 | Bir Kirişte Txy Kayma Gerilmeleri, Bileşik Yüklemede Gerilmeler | |
5 | Gerilme Dönüşümleri: Asal Gerilmeler, Azami Kayma Gerilmesi | |
6 | Düzlem Gerilme İçin Mohr Çemberi, Şekil değiştirme rozeti (straingauge) | |
7 | Düzlem Gerilme İçin Mohr Çemberi, Şekil değiştirme rozeti (straingauge) | |
8 | Düzlem Gerilmede Sünek ve Gevrek Malzemeler İçin Akma ve Kırılma Kriterleri | |
9 | Kirişlerde Yer Değiştirmenin (Sehim) İntegrasyonla Belirlenmesi | |
10 | Kirişlerde Yer Değiştirmenin (Sehim) Moment Alanı Yöntemi ile Belirlenmesi | |
11 | Kirişlerde Yer Değiştirmenin (Sehim) Tekillik (Singulerite) Fonksiyonları ile Belirlenmesi | |
12 | Kirişlerde Yer Değiştirmenin (Sehim) Tekillik (Singulerite) Fonksiyonları ile Belirlenmesi | |
13 | Kolonlar: Yapıların Kararlılığı, Çeşitli Kolonlar için Euler Formülü, Kolonların Tasarımı | |
14 | Enerji Yöntemleri, Normal ve Kayma Gerilmeleri için Şekil Değiştirme Enerjisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cisimlerin Mukavemeti, Ferdinand P. Beer ve Russell Johnston, 2014 Literatür Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eksantrik yükleme halinde gerilmeleri hesaplar. | |||||||||||
2 | Bileşik gerilmeleri ve gerilme dönüşümlerini hesaplar | |||||||||||
3 | Asal gerilme ve düzlemlerini belirler. | |||||||||||
4 | Değişik yükleme durumları için kirişlerdeki çökmeyi hesaplar. | |||||||||||
5 | Kolonların burkulma hesaplamasını yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |