| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Çalışması | INM 498 | 8 | 0 + 4 | 2 | 10 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Literatür tarama becerisi kazanabilecektir [pç-8]. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 2 | Karmaşık bir mühendislik problemini saptama, çözme ve tasarlama becerisi kazanabilecektir [pç-1,2,3,4,5,6,10]. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 3 | Proje maliyet analizi ve iş akışı oluşturma becerisi kazanabilecektir [pç-10]. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 4 | Değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazanabilecektir [pç-5]. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Proje konusunun belirlenmesi | |
| 2 | Literatür tarama | |
| 3 | Literatür tarama | |
| 4 | Literatür tarama | |
| 5 | Literatür tarama | |
| 6 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
| 7 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
| 8 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
| 9 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
| 10 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
| 11 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı | |
| 12 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı | |
| 13 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı | |
| 14 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Literatür tarama becerisi kazanabilecektir [pç-8]. | |||||||||||
| 2 | Karmaşık bir mühendislik problemini saptama, çözme ve tasarlama becerisi kazanabilecektir [pç-1,2,3,4,5,6,10]. | |||||||||||
| 3 | Proje maliyet analizi ve iş akışı oluşturma becerisi kazanabilecektir [pç-10]. | |||||||||||
| 4 | Değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazanabilecektir [pç-5]. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Sözlü Sınav | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 249 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||