| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Staj II | GDM 499 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTÜRK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Derslerde edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılması |
| Dersin İçeriği | Gıdaların üretimi, işlenmesi ve analizi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Staj yaptığı işletme veya laboratuvar hakkında bilgi verir | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Staj yaptığı işletmede üretilen ürünleri anlatır | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Staj yaptığı işletmenin üretim yöntemlerini anlatır | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Yaptığı analizleri yorumlar | Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 5 | İşletme veya laboratuvarda karşılaşılabilecek problemlere örnek verir. | Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 6 | İşletme veya laboratuvarda karşılaşılabilecek problemlere çözüm önerileri getirir. | Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 2 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 3 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 4 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 5 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 6 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 7 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 8 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 9 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 10 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 11 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 12 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 13 | Üretim veya laboratuvar uygulama | |
| 14 | Üretim veya laboratuvar uygulama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Staj yaptığı işletme veya laboratuvar hakkında bilgi verir | |||||||||||
| 2 | Staj yaptığı işletmede üretilen ürünleri anlatır | |||||||||||
| 3 | Staj yaptığı işletmenin üretim yöntemlerini anlatır | |||||||||||
| 4 | Yaptığı analizleri yorumlar | |||||||||||
| 5 | İşletme veya laboratuvarda karşılaşılabilecek problemlere örnek verir. | |||||||||||
| 6 | İşletme veya laboratuvarda karşılaşılabilecek problemlere çözüm önerileri getirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| 1. Ödev | 60 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||