Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Organik Kimya GDM 102 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Kimya

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BARIŞ SEÇKİN ARSLAN
Dersi Verenler Doç.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Gıda Mühendisliğine yönelik organik kimya temel konularının ve kavramlarının verilmesi, Gıda Mühendisi olarak mezun olabilecek öğrencilerin organik teknolojilerdeki süreçleri ve sentezleri daha iyi anlayabilecek duruma gelmelerinin sağlanması olup ayrıca organik yapıların özelliklerinin ve reaksiyonlarının kavranmasıdır.

Dersin İçeriği

Organik kimyanın temel prensipleri, reaksiyonları, organik reaksiyonlardaki proses tipleri ve reaksiyon kademeleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Organik kimyanın önemini kavrar. Anlatım, Sınav,
2 Organik yapıların sınıflandırılmasını kavrar ve uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
3 Organik yapıları IUPAC sistemine göre tanımlar ve uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
4 Organik yapıların kimyasal sentezlerini kavrar ve uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
5 Organik yapıların fiziksel özelliklerini ve reaksiyonlarını kavrar ve uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
6 Kaynak araştırma, bilgiye ulaşma ve sunma becerisi kazanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
7 Grup olarak çalışma ve sunma becerisi kazanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
8
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Organik Kimyaya Giriş ve Organik Yapıların Sınıflandırılması
2 Organik Yapıların IUPAC Sistemine Göre Adlandırılması
3 Organik Yapıların IUPAC Sistemine Göre Adlandırılması
4 Organik Yapıların IUPAC Sistemine Göre Adlandırılması
5 Alkoller ve Alkil Halojenürler Hakkında Genel Bilgiler
6 Alkil Halojenürlerin Özellikleri, Sentezleri ve Kimyasal Reaksiyonları
7
8 Alkenlerin Fiziksel Özellikleri ve Sentezleri
9 Alkenlerin Kimyasal Reaksiyonları
10 Alkollerin Özellikleri, Sentezleri ve Kimyasal Reaksiyonları
11 Eterlerin Adlandırılması, Sentezleri ve Reaksiyonları
12 Aldehit ve Ketonların Adlandırılması, Fiziksel Özellikleri, Sentezleri ve Reaksiyonları
13 Karboksilik Asitlerin Adlandırılması, Fiziksel Özellikleri, Sentezleri ve Reaksiyonları
14 Aromatik Bileşiklerin Adlandırılması, Fiziksel Özellikleri, Sentezleri ve Reaksiyonları
Kaynaklar
Ders Notu

Tüzün, C., Organik Kimya, Palme Yayıncılık, Ankara, 2006.

Ders Kaynakları

Solomons, G., Fryhle, C., Çev. Ed. Güral Okay, Yılmaz Yıldırır, Organik Kimya, Literatür Yayınları, İstanbul, 2002.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
1. Kısa Sınav 15
1. Ara Sınav 60
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6