| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Genel Mikrobiyoloji | GDM 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKÇE POLAT YEMİŞ | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR, Prof.Dr. SUZAN ÖZTÜRK YILMAZ, Doç.Dr. GÖKÇE POLAT YEMİŞ, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Kılıç Kanak, Arş. Gör.Gülşah Karabulut, Arş. Grv. Hatice Sıçramaz 
 | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Temel mikrobiyoloji bilgilerinin kazandırılması | 
| Dersin İçeriği | Mikroorganizmaların sınıflandırılmaları, yapıları, üremeleri ve metabolizmaları | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Mikroorganizmaların hayvanlar ve bitkilerle olan benzerliklerini ve farklılıklarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, | 
| 2 | Prokaryotik ve ökaryotik hücre yapılarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, | 
| 3 | Bakteri, küf ve mayalardaki üreme şekillerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, | 
| 4 | Besiyerlerini çeşitli özelliklere göre sınıflandırır. | Anlatım, | Sınav, | 
| 5 | Mikroskop altında bakteri, küf ve maya hücrelerini ayırt edebilir. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, | 
| 6 | Bakteri kültüründen preparat hazırlayıp mikroskopta inceler. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 7 | Sürme tekniği ile karışık bir kültürden izolasyon yapabilir. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 8 | Bakteri hücresinde bulunan yapıların fonksiyonlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, | 
| 9 | Bakterilerin tanımlama testlerini yapar. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, mikrobiyolojinin tanımı, önemi, tarihçesi | |
| 2 | Mikroorganizmaların doğadaki yeri, prokaryotik ve ökaryotik hücre | |
| 3 | Bakteri, küf ve mayalarda üreme. Besiyerleri ve sterilizasyon | |
| 4 | Mikroorganizmaların gelişimi üzerine etkili faktörler | |
| 5 | Hücre Strüktürü: Bakteri çekirdeği | |
| 6 | Hücre Strüktürü: Sitoplâzma ve sitoplâzmada bulunan yapılar | |
| 7 | Hücre Strüktürü: Sitoplâzma ve sitoplâzmada bulunan yapılar | |
| 8 | İzolasyon ve İdentifikasyon | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Mikroorganizmaların Tanımlanmasında Yeni Yöntemler (moleküler teknikler: PFGE, PCR, MLST, MALDI-TOF, 16S rDNA dizi analizi; hızlı tanı yöntemleri: minyatürize biyokimyasal identifikasyon, immünolojik yöntemler, biyosensör kökenli yöntemler) | |
| 11 | Taksonomi | |
| 12 | Virüs, Alg ve protozoa | |
| 13 | Metabolizma ve enerji kazanımı | |
| 14 | Metabolizma ve enerji kazanımı | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | GENEL MİKROBİYOLOJİ DERS NOTLARI, Sakarya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Gıda Mühendisliği Bölümü | 
| Ders Kaynakları | 1. Fundamentals of Microbiology (Edward Alcamo, 6 th Edition | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mikroorganizmaların hayvanlar ve bitkilerle olan benzerliklerini ve farklılıklarını tartışır. | |||||||||||
| 2 | Prokaryotik ve ökaryotik hücre yapılarını karşılaştırır. | |||||||||||
| 3 | Bakteri, küf ve mayalardaki üreme şekillerini anlatır. | |||||||||||
| 4 | Besiyerlerini çeşitli özelliklere göre sınıflandırır. | |||||||||||
| 5 | Mikroskop altında bakteri, küf ve maya hücrelerini ayırt edebilir. | |||||||||||
| 6 | Bakteri kültüründen preparat hazırlayıp mikroskopta inceler. | |||||||||||
| 7 | Sürme tekniği ile karışık bir kültürden izolasyon yapabilir. | |||||||||||
| 8 | Bakteri hücresinde bulunan yapıların fonksiyonlarını anlatır. | |||||||||||
| 9 | Bakterilerin tanımlama testlerini yapar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 2. Kısa Sınav | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 | 
| Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 | 
| Ödev | 1 | 8 | 8 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 16 | 16 | 
| Final | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||