Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Mikrobiyoloji GDM 204 4 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÖKÇE POLAT YEMİŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR, Prof.Dr. SUZAN ÖZTÜRK YILMAZ, Doç.Dr. GÖKÇE POLAT YEMİŞ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda Kılıç Kanak, Arş. Gör.Gülşah Karabulut, Arş. Grv. Hatice Sıçramaz

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Temel mikrobiyoloji bilgilerinin kazandırılması

Dersin İçeriği

Mikroorganizmaların sınıflandırılmaları, yapıları, üremeleri ve metabolizmaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mikroorganizmaların hayvanlar ve bitkilerle olan benzerliklerini ve farklılıklarını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Prokaryotik ve ökaryotik hücre yapılarını karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Sınav,
3 Bakteri, küf ve mayalardaki üreme şekillerini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Besiyerlerini çeşitli özelliklere göre sınıflandırır. Anlatım, Sınav,
5 Mikroskop altında bakteri, küf ve maya hücrelerini ayırt edebilir. Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Görevi,
6 Bakteri kültüründen preparat hazırlayıp mikroskopta inceler. Anlatım, Deney / Laboratuvar, Sınav, Performans Görevi,
7 Sürme tekniği ile karışık bir kültürden izolasyon yapabilir. Anlatım, Deney / Laboratuvar, Sınav, Performans Görevi,
8 Bakteri hücresinde bulunan yapıların fonksiyonlarını anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
9 Bakterilerin tanımlama testlerini yapar. Anlatım, Deney / Laboratuvar, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, mikrobiyolojinin tanımı, önemi, tarihçesi
2 Mikroorganizmaların doğadaki yeri, prokaryotik ve ökaryotik hücre
3 Bakteri, küf ve mayalarda üreme. Besiyerleri ve sterilizasyon
4 Mikroorganizmaların gelişimi üzerine etkili faktörler
5 Hücre Strüktürü: Bakteri çekirdeği
6 Hücre Strüktürü: Sitoplâzma ve sitoplâzmada bulunan yapılar
7 Hücre Strüktürü: Sitoplâzma ve sitoplâzmada bulunan yapılar
8 İzolasyon ve İdentifikasyon
9 Ara Sınav
10 Mikroorganizmaların Tanımlanmasında Yeni Yöntemler (moleküler teknikler: PFGE, PCR, MLST, MALDI-TOF, 16S rDNA dizi analizi; hızlı tanı yöntemleri: minyatürize biyokimyasal identifikasyon, immünolojik yöntemler, biyosensör kökenli yöntemler)
11 Taksonomi
12 Virüs, Alg ve protozoa
13 Metabolizma ve enerji kazanımı
14 Metabolizma ve enerji kazanımı
Kaynaklar
Ders Notu

GENEL MİKROBİYOLOJİ DERS NOTLARI, Sakarya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Gıda Mühendisliği Bölümü

Ders Kaynakları

1. Fundamentals of Microbiology (Edward Alcamo, 6 th Edition
2. Microbiological Applications (Harold J. Benson, 7th Edition)
3. Mikrobiyoloji (Çakmakçı, L., Karahan, A.G., Çakır, İ., )
4. Hücre Kültür Teknikleri-I: Kuramsal (Prof. Dr. Şeminur TOPAL)
5. Hücre Kültür Teknikleri-I: Uygulamalar (Prof. Dr. Şeminur TOPAL)
6. Genel Mikrobiyoloji Uygulama Teknikleri (Ayhan TEMİZ)
7. Mikrobiyoloji (Prof. Dr. Nezihe TUNAİL)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 6 6
Ödev 1 8 8
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 16 16
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6