| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Ar-Ge Yönetimi | ENM 437 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Günümüz yoğun rekabet ortamında firmalar için olmazsa olmaz Ar-Ge, yenilik , yeni ürün geliştirme, tasarım ve teknolojik gelişmelerin takibi, yönetimi ve uygulanması kapsamında bilgilendirmek, bahsedilen anahtar kavramların önemini anlamalarına yardımcı olmak 
  | 
                                
| Dersin İçeriği | AR-GE, yenilik ve rekabet ile ilgili kavramların açıklanması, Tasarım, Mühendislik Tasarımı, AR-GE nin Örgütsel Yapısı, AR-GE Yönetimi, AR-GE ve Rekabetçi Yapı, AR-GE nin işletmelerdeki stratejik rolü, Teknoloji ve AR-GE ilişkisi, Yenilik ve AR-GE ilişkisi, Ürün yaşam döngüsü, Yenilik ve türleri, Yenilik Stratejileri, Rekabet stratejileri, Sektörel Ar-Ge-Yenilik-Proje uygulamalarından örnekler  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | AR-GE ile ilgili kavramları tanımlar, aralarındaki ilişkileri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Tasarım/Mühendislik tasarımı sürecini tanımlar ve bir ürün tasarım sürecini endüstriyel bir probleme uyarlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 3 | Ürün Yaşam Döngüsünü bilir, yeni bir ürüne uyarlayabilir | Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, | 
| 4 | Yenilik ve türlerini bilir, örnekler verebilir | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, | Ödev, Sınav, | 
| 5 | AR-GE´nin bir örgüt içerisindeki yerini tasarlar | Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, | 
| 6 | rekabet ve yenilik stratejilerini bilir, farklı durumlara dair örnekler verebilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 7 | Farklı sektörlerde ar-ge ve yenilik konularında araştırmalar yapabilir | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 8 | Güncel teknolojik gelişmeleri takip eder, işletmelere uyarlama örnekleri verebilir | Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | AR-GE ve ilgili kavramların açıklanması | |
| 2 | AR-GE Yönetimi ve kavramlar | |
| 3 | Tasarım-Mühendlslik Tasarımı -Ürün Yaşam Döngüsü | |
| 4 | Ar-Ge-Teknoloji ve Rekabet | |
| 5 | Tasarım-Mühendislik Tasarım | |
| 6 | Teknoloji-Yenilik ve AR-GE ilişkisi | |
| 7 | Teknoloji ve Yenilik Yayılımı | |
| 8 | Yenilik ve Rekabet Stratejileri | |
| 9 | Vize | |
| 10 | Ar-Ge ve Pazarlama | |
| 11 | Ar-Ge Proje Destekleri | |
| 12 | Ar-Ge -Yenilikçi Uygulamalar-Sektörel örnekler | |
| 13 | Ar-Ge -Yenilikçi Uygulamalar-Sektörel örnekler | |
| 14 | Ar-Ge -Yenilikçi Uygulamalar-Sektörel örnekler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 
	Philip Roussel, Kamal Saad and Tamara Erikson, "Third Generation R&D", Harvard Business School Press, 1991  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | ||||||
| 2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| 3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
| 5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | AR-GE ile ilgili kavramları tanımlar, aralarındaki ilişkileri bilir | |||||||||||
| 2 | Tasarım/Mühendislik tasarımı sürecini tanımlar ve bir ürün tasarım sürecini endüstriyel bir probleme uyarlar | |||||||||||
| 3 | Ürün Yaşam Döngüsünü bilir, yeni bir ürüne uyarlayabilir | |||||||||||
| 4 | Yenilik ve türlerini bilir, örnekler verebilir | |||||||||||
| 5 | AR-GE´nin bir örgüt içerisindeki yerini tasarlar | |||||||||||
| 6 | rekabet ve yenilik stratejilerini bilir, farklı durumlara dair örnekler verebilir | |||||||||||
| 7 | Farklı sektörlerde ar-ge ve yenilik konularında araştırmalar yapabilir | |||||||||||
| 8 | Güncel teknolojik gelişmeleri takip eder, işletmelere uyarlama örnekleri verebilir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Proje / Tasarım | 20 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 | 
| Ödev | 2 | 8 | 16 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||