Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Suların Arıtılması | CVM 302 | 6 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ASUDE ATEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ASUDE ATEŞ, Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT, |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr: Asude Ateş
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik Bilimleri ve Mühendislik Tasarımı kapsamına giren Suların Arıtılması dersinde; içme sularının kaynakları ve çeşitleri, temel karakteristikleri ve arıtılma tekniklerinin tasarım ve projelendirme esasına göre verilmesi, bu bilgilerin mühendislikte nerelerde, nasıl kullanılacağının uygulamasının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | İçme suyu arıtma metodlarının incelenmesi, biriktirme, havalandırma ,çöktürme, filtrasyon, dezenfeksiyon gibi ana hatların tasarım ve proje esaslarının örnek çözümlerle ele alınarak mühendislik formatının oluşturulması ve öğrencilere aktarılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, | |
2 | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, | |
3 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, | |
4 | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, | |
5 | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, | |
6 | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, | |
7 | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, | |
8 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İçme sularının özellikleri, tasfiye metodları , metod seçimi | |
2 | içme suyu standartları ,Biriktirme hazneleri ve tasarımı, | |
3 | Havalandırma üniteleri, tipleri, örnek soru çözümleri | |
4 | Havalandırma ünitesi proje esasları ve tasarımı | |
5 | Koagülasyon prosesi, dizayn parametreleri ,tasarımı | |
6 | İçme suyu arıtma tesis tasarım, kontrol -1 | |
7 | Flokülasyon prosesi , dizayn parametreleri ,tasarımı | |
8 | Çöktürme havuzu tasarımı ve boyutlandırılması | |
9 | Çöktürmede proje esasları ve örnek uygulamalar | |
10 | Filtrasyon ünitesi amacı, mekanizması, | |
11 | Filtre çeşitleri ve projelendirilmesi | |
12 | Dezenfeksiyon, Koku ve tat kontrolü ,Demir ve mangan giderilmesi | |
13 | Adsorpsiyon ,Sertlik ve agresiflik giderimi, İyondeğiştirme | |
14 | İçme suyu arıtma tesis tasarımı kontrol -2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Su Tasfiyesi “Prof.Dr. Veysel EROĞLU ,İTÜ YAYINLARI,1995 |
Ders Kaynakları | 1- Su Tasfiyesi “Prof.Dr. Veysel EROĞLU ,İTÜ YAYINLARI,1995 2- Su ve Atıksu Mühendisliği, Cilt I, Cilt II (Yılmaz Muslu, 2005). 3- Su ve Atıksu Arıtımında Fiziksel Temel İşlemler Prof. Dr. Kadir Kestioğlu
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |