| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Deniz Kirliliği ve Kontrolü | CVM 415 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜLENT ŞENGÖRÜR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Deniz kirliliği hakkında bilgiler vermek ve deniz deşarj sistemlerinin tasarımını öğretmek |
| Dersin İçeriği | Deniz kirliliğinin önemi;Deniz suyunun fiziksel ve kimyasal özellikleri;Dalgalar,gel-gitler ve akıntılar; Kirleticilerin deniz ortamına etkileri;Deniz deşarjı sistemi;Kalite ve tasarım kriterleri;Seyrelme hesapları; Deniz deşarjı tesislerinin hidrolik tasarımı ;Deniz deşarj hattına gelen hidrodinamik yüklerin analizi;Deniz Deşarj hattı gerilme ve şekil değiştirme analizleri;Deniz deşarjı boru tipleri ve inşa yöntemleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Deniz suyu özellikleri ve kirleticilerin deniz ortamına etkilerini anlamak , | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Deniz deşarj sistemlerinin tasarım ve projelendirilmesi ile ilgili bilgi vermek, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırma. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Deniz kirliliğinin önemi;Deniz suyu özellikleri | |
| 2 | Dalgalar ve akıntılar | |
| 3 | Kirleticilerin deniz ortamına etkileri;Alıcı ortam izlemesi | |
| 4 | Deniz deşarjı sistemi(Arıtma tesisleri,deniz deşarjı borusu ve difüzörler) | |
| 5 | Deniz deşarcı tasarım kriterleri;Yönetmelikler | |
| 6 | Seyrelme hesapları | |
| 7 | Seyrelme hesapları | Ödev |
| 8 | Seyrelme hesapları | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Deniz deşarjı tesislerinin hidrolik tasarımı | |
| 11 | Deniz deşarj hattı dalga analizleri | |
| 12 | Deniz deşarj hattı akıntı analizleri | |
| 13 | Deniz deşarjı hattı gerilme ve şekil değiştirme analizleri | |
| 14 | Deniz deşarjı boru hatlarının inşa yöntemleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Deniz Kirliliği ve Kontrolü Ders Notu (Basılmamış) Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR |
| Ders Kaynakları | 1-Öztürk,İ., Atıksu Ön Arıtma ve Deniz Deşarjı Sistemleri, İTÜ, 1996. 2-Sürücü, G., (ve diğ.), Deniz Kirlenmesi ve Atık Suların Denize Deşarjı, ODTÜ,1976. 3-Metcalf and Eddy,Inc.(Tchobanoglous, G.),Wastewater Engineering,Treatment,Disposal, McGraw-Hıll Co., New Delhi, 1983. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, | |||||||||||
| 2 | Deniz suyu özellikleri ve kirleticilerin deniz ortamına etkilerini anlamak , | |||||||||||
| 3 | Deniz deşarj sistemlerinin tasarım ve projelendirilmesi ile ilgili bilgi vermek, | |||||||||||
| 4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırma. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||