| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Mühendisliği Tasarımı | BSM 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | Grup Çalışması, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, | 
| 2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, | 
| 3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, | 
| 4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, | 
| 5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Proje çalışması konusunun belirlenmesi | |
| 2 | Proje çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
| 3 | Kaynak taraması | |
| 4 | Kaynak taraması | |
| 5 | Kaynak taraması | |
| 6 | Sistemin tasarlanması | |
| 7 | Sistemin planlanması | |
| 8 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
| 9 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
| 10 | Hesap veya analizleri değerlendirme | |
| 11 | Sonuçları değerlendirme | |
| 12 | Projenin yazımı | |
| 13 | Projenin yazımı | |
| 14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve projenin teslimi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | http://cs.sakarya.edu.tr/tr/icerik/10047/37288/tasarim-ve-bitirme-calismasi | 
| Ders Kaynakları | http://cs.sakarya.edu.tr/sites/cs.sakarya.edu.tr/file/TasarimSablonu_2015_v2.docx | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | ||||||||||||
| 2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | ||||||||||||
| 3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | ||||||||||||
| 4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | ||||||||||||
| 5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Proje / Tasarım | 25 | 
| 2. Proje / Tasarım | 25 | 
| 3. Proje / Tasarım | 25 | 
| 4. Proje / Tasarım | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 | 
| Toplam İş Yükü | 192 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||