Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kaızenin Temelleri | ISL 476 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Üretim yönetimi, Üretim sistemleri |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Asuman Üstündağ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İşletmelerde uygulanan Kaizen yönteminin öğrencilere öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Kaizen uygulamarını işletmelere adapte edecek teknik ve yöntemleri içerir. Ders Kaizen Institute Türkiye ile geliştirilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaizen süreçlerini tanır | Anlatım, | Sınav, |
2 | kazien uygulamalarını gözlemler ve anlar | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
3 | kazizen uygulamaların bir parçası olmak | Problem Çözme, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaizen kavrama ve felsefesi ve önemini, Kaizen’i Uygulama Örnekleri | |
2 | Kaizen'in uygulama adımları, Kaizen'e bakış açısı, Kaizen'in paradigmaları anlamak | |
3 | Ohno’nun 7+1 israf kavramı 5S kavramı | |
4 | Ohno’nun 5S kavramı | |
5 | 16 Kayıp türü ve kayıpları elimine etme metotları, Poko Yoke sistematik yaklaşımı | |
6 | 16 Kayıp türü ve kayıpları elimine etme metotları, Poko Yoke sistematik yaklaşımı | |
7 | Otonom Bakım ve Planlı Bakım faaliyetleri | |
8 | Makine - ekipman kayıpları ve OEE hesaplama yöntemini , Kobetsu Kaizen ile OEE kayıplarının analizi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Kaizen problemi belirleme ve problem çözme ile kazizen ödevi hazırlama | |
11 | Kobetsu Kaizen yapılandırılması ve geliştirilmesi ve SMED uygulamaları | |
12 | İş akışını daha verimli şekilde yeniden tasarlamak | |
13 | Değer Akış Haritalama ve Tek Parça Akışı gibi metotların kavrama. | |
14 | Çevrim Süresi ve stok miktarını azaltmak için Kanban |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kaizen ders notları |
Ders Kaynakları | Masaaki İmai, Kaizen |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 0 |
3. Kısa Sınav | 0 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |