Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlamada Fiyatlandırma ISL 460 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Fiyatlandırma işletmenlerin rekabet avantajı sağlaması açısından faydalandığı en önemli araçların başında gelmektedir. Bu derste fiyatlandırmanın pazarlama bakış açısıyla ele alınması ve fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Fiyat kavramı, başa baş analizi, kar marjı, algılanan değer, Fiyatlandırma ve Tüketim, fiyatlandırma stratejileri, internette fiyatlandırma, fiyatlandırma ve etik, ürün hayat eğrisi ve fiyatlandırma
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fiyat, başa baş noktası ve kar marjı kavramlarını tanımlar ve örnekler verir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Algılanan değer kavramı ve fiyat arasındaki ilişkiyi analiz eder ve yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
3 Tüketici davranışları ve fiyat arasında ilişki kurar ve çıkarımlarda bulunur. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
5 Fiyatı rekabet avantajı sağlamada nasıl kullanılacağı konusunda çıkarımlarda bulunur. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
6 İnternette Fiyatlandırma hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
2 Fiyat Kavramı, Başabaş Analizi ve Kar Marjı Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
3 Algılanan Değer ve Fiyatlandırma Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
4 Fiyatlandırma ve Tüketim Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
5 Yeni Ürünler için Fiyatlandırma Stratejileri Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
6 Fiyatlandırma ve Rekabet Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
7 Ürün Hayat Eğrisi ve Fiyatlandırma Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
8 Vize sınavı Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
9 Fiyatlandırma Stratejileri Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
10 Fiyatlandırma Stratejileri Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
11 İnternette Fiyatlandırma Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
12 Perakendecilikte Fiyatlandırma Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
13 Fiyatlandırma ile İlgili Etik Konular Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
14 Örnek Olay Analizi Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
Kaynaklar
Ders Notu Gülfidan, İ. (2011), Fiyatlandırma : Harvard Business Review, MESS, İstanbul
Nagle, T.T. ve Hogan, J.E. (2006), The strategy and tactics of pricing : a guide to growing more profitably, 4th. Edition, , Pearson/Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ
Özcan, K. (2015). Pazarlamada Fiyat, Davranışsal Bir Yaklaşım, Akademisyen Kitabevi
Remzi ALTUNIŞIK, Şuayib ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, (2015), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, 6 baskı.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 10
3. Ödev 10
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 2 5 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5