| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Pazarlamada Fiyatlandırma | ISL 460 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Fiyatlandırma işletmenlerin rekabet avantajı sağlaması açısından faydalandığı en önemli araçların başında gelmektedir. Bu derste fiyatlandırmanın pazarlama bakış açısıyla ele alınması ve fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Fiyat kavramı, başa baş analizi, kar marjı, algılanan değer, Fiyatlandırma ve Tüketim, fiyatlandırma stratejileri, internette fiyatlandırma, fiyatlandırma ve etik, ürün hayat eğrisi ve fiyatlandırma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Fiyat, başa baş noktası ve kar marjı kavramlarını tanımlar ve örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Algılanan değer kavramı ve fiyat arasındaki ilişkiyi analiz eder ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Tüketici davranışları ve fiyat arasında ilişki kurar ve çıkarımlarda bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Fiyatı rekabet avantajı sağlamada nasıl kullanılacağı konusunda çıkarımlarda bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 6 | İnternette Fiyatlandırma hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 2 | Fiyat Kavramı, Başabaş Analizi ve Kar Marjı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 3 | Algılanan Değer ve Fiyatlandırma | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 4 | Fiyatlandırma ve Tüketim | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 5 | Yeni Ürünler için Fiyatlandırma Stratejileri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 6 | Fiyatlandırma ve Rekabet | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 7 | Ürün Hayat Eğrisi ve Fiyatlandırma | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 8 | Vize sınavı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 9 | Fiyatlandırma Stratejileri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 10 | Fiyatlandırma Stratejileri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 11 | İnternette Fiyatlandırma | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 12 | Perakendecilikte Fiyatlandırma | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 13 | Fiyatlandırma ile İlgili Etik Konular | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 14 | Örnek Olay Analizi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Gülfidan, İ. (2011), Fiyatlandırma : Harvard Business Review, MESS, İstanbul Nagle, T.T. ve Hogan, J.E. (2006), The strategy and tactics of pricing : a guide to growing more profitably, 4th. Edition, , Pearson/Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ Özcan, K. (2015). Pazarlamada Fiyat, Davranışsal Bir Yaklaşım, Akademisyen Kitabevi Remzi ALTUNIŞIK, Şuayib ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, (2015), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, 6 baskı. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fiyat, başa baş noktası ve kar marjı kavramlarını tanımlar ve örnekler verir. | ||||||||
| 2 | Algılanan değer kavramı ve fiyat arasındaki ilişkiyi analiz eder ve yorumlar. | ||||||||
| 3 | Tüketici davranışları ve fiyat arasında ilişki kurar ve çıkarımlarda bulunur. | ||||||||
| 4 | Fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verir. | ||||||||
| 5 | Fiyatı rekabet avantajı sağlamada nasıl kullanılacağı konusunda çıkarımlarda bulunur. | ||||||||
| 6 | İnternette Fiyatlandırma hakkında bilgi sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 10 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||